"יצר מצג שווא": הוארך מעצרו של מנכ"ל העמותה החשוד בעבירות מין בקטינות

מעצרו של יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת "אריות יהודה" שהכינה נערים ונערות לשירות צבאי, הוארך בתשעה ימים. לפי המשטרה, אוחיון הונה את הנערות וסיפר להן שהוא ואשתו מנהלים מערכת יחסים פתוחה, לחם ביחידה מובחרת ונפצע בלבנון, מה שהוביל ל"הערצה עיוורת" מצידן

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

מעצרו של יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת אריות יהודה המכינה נערים ונערות לצבא, הוארך היום (ראשון) בפעם השנייה בתשעה ימים בבית משפט השלום בירושלים. אוחיון חשוד בבעילת קטינה בת 16-14, בעילת קטינה בת 18-16 תוך ניצול יחסי תלות, איומים, שיבוש הליכי משפט ואספקת או רכישת משקה משכר לקטין.

במהלך הדיון בהארת מעצרו של אוחיון, אמר נציג המשטרה כי אוחיון הציג בפני הנערות מצג שווא לפיו הוא נפצע בלבנון ולחם ביחידה מובחרת. עוד סיפר אוחיון לקטינות כי יש לו ארבעה תארים, בינהם תואר בפסיכולוגיה, וכי הוא ואשתו מנהלת מערכת יחסים פתוחה. דברים אלו הובילו לטענת נציג המשטרה ל"הערצה עיוורת" מצד הנערות.

יוסף אוחיון, מנכ''ל העמותה החשוד בעבירות מין בחניכות
יוסף אוחיון, מנכ''ל העמותה החשוד בעבירות מין בחניכות

"הוא זיהה בנות עם בעיות רגשיות ומצוקה נפשית בבית ספר ובמסגרות חינוך", אמר נציג המשטרה, "ויצר איתן מערכת אמון המבוססת על מצג שווא. אותן קטינות החלו לקיים איתו מערכות יחסים מיניות, אינטנסיביות, כולל גם בתוך כותלי בית הספר, המקום שאמור להיות הבטוח ביותר". עוד הוסיף נציג המשטרה: "חלק מהבנות נזקקו לטיפול פסיכולוגי ונגרמו להם נזקים נפשיים קשים. ככל שהחקירה מתקדמת עולה תמונה עגומה וחמורה מאוד".

כזכור, אוחיון נעצר לפני כשבוע בחשד שביצע עבירות מין בקטינות במסגרת תפקידו. אוחיון, שהעמותה בראשותו מכינה את בני הנוער גופנית ומנטלית לקראת השירות, נעצר בתום חקירה סמויה של מחוז ירושלים במשטרה.

עורכת הדין נגה ויזל המייצגת את החשוד מסרה: "המשטרה מנסה לשבור את מרשי בכל דרך, כולל מניעת ארוחות, מניעת מפגשים עם עורכת הדין שלו וסיפורי בדים לאשתו. המשטרה מנסה להרוס את מרשי ואת משפחתו ומבקשים שיודה בדברים שלא עשה. לשמחתי בית המשפט לא נעתר לבקשת המשטרה וקיצץ את מספר ימי המעצר שביקשה".