המדינה ערערה על דחיית הבקשה לבצע חיפוש בניידים של יועצי רה"מ

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש המחוזי ערעור על החלטת השלום לדחות את בקשת המשטרה לחפש בטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ושני יועצים נוספים. "קיים בסיס ראייתי המצדיק הוצאת צווי חדירה"

זמן צפייה: 02:30

כוורת רה"מ בחקירה: המדינה הגישה הבוקר (שישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על החלטת בית משפט השלום לדחות את בקשת המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן, שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. כזכור, השלום התיר לערוך חיפוש רק במכשירו של עופר גולן.

על פי הפרקליטות, השופט עלאא מסארווה טעה כשסבר שאי אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש במכשירי שלושת היועצים אינה קשורה לממצאים שהתגלו כתוצאה מחיפוש לא חוקי.

עוד בחדשות 13:

חקירת יועצי רה"מ: ביהמ"ש אישר חיפוש רק במכשירו של עופר גולן

דובר הליכוד יונתן אוריך
דובר הליכוד יונתן אוריך | צילום: חדשות 13

"קיים בסיס ראייתי מספיק, ממקור עצמאי ונפרד מן הראיות הפסולות, המצדיק הוצאת צווי חדירה – מתוחמים ומצומצמים באופן מוקפד - לחומרי המחשב של השלושה", נכתב בעתירת המדינה.

כזכור, ביום ראשון, בית משפט השלום בתל אביב דחה את הבקשה לערוך חיפוש במכשירי הטלפון של אוריך, שלום ואיינהורן - והתיר לעיין רק במכשיר של עופר גולן, מנהל קמפיין הליכוד. החיפוש במכשירו של גולן אושר תחת פיקוח ובהתאם למנגנון שיוודא כי הפגיעה בפרטיות תצומצם ככל הניתן.

השופט, כאמור, הסביר בהחלטתו כי הסיבה שבגינה ניתן לערוך חיפוש במכשירו של גולן בלבד היא שבמקרה שלו, להבדיל מהאחרים, אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש אינה קשורה לממצאים שהתגלו בחיפוש. "קיימת זיקה שאיננה ניתנת לניתוק בין תוצרי החיפוש הבלתי חוקי לבין הבקשות המאוחרות לקבלת צווי חיפוש שיפוטיים", נכתב בהחלטה, "למעט בעניינו של גולן - שבמקרה שלו ניתן לבודד את הפגמים ללא קושי".

עופר גולן
עופר גולן | צילום: החדשות 13

איסור החיפוש במכשירי הטלפון של שלושת החשודים הנוספים נועד לצמצם פגיעה נוספת בזכויותיהם, לאחר שנקבע כי נפלו פגמים באופן חקירתם במשטרה. במקרה של גולן, הבהיר השופט, לא עולה חשש כי הצו המבוקש נועד להכשיר בדיעבד חיפוש שבוצע שלא כדין.

עורכי הדין של יועצי ראש הממשלה, עמית חדד ונועה מילשטיין, התייחסו להחלטה. "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את עמדתנו", מסרו. "לאחר שבית המשפט העליון קבע שנפלו פגמים קשים, חוזרים ונשנים, בחקירת יועצי ראש הממשלה, היום קבע בית משפט השלום באופן סופי שלהפרות האלה יש מחיר - דחיית הבקשות למתן צווים. זהו למעשה המסמר האחרון שצריך להוביל לסגירת תיק החקירה נגד יועצי ראש הממשלה". באשר לצו שניתן ביחס לטלפון הנייד של עופר גולן, מתכוונים עורכי הדין לערער על ההחלטה.

החלטת בית משפט השלום התקבלה לאחר שבחודש שעבר קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורים של יועצי רה"מ והחזיר לשלום את הדיון בדבר החיפוש בניידים שלהם.