ישועה על יחסיו עם הרצוג: "רציתי לאזן את העוול שגרמנו לו"

מנכ"ל וואלה לשעבר סיפר במהלך החקירה הנגדית כי פעל לטובתו של יו"ר העבודה לשעבר, מפני שכתבי האתר "ניגחו אותו" בזמן תקופת הבחירות. "הוא וכל הפוליטיקאים ידעו שהציר של הקיפוח עבר דרכי"

יצחק הרצוג ואילן ישועה

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (שני) עו"ד בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, את החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. בעדותו, הכחיש ישועה כי יש לו קשר קרוב עם יצחק (בוז'י) הרצוג, והסביר כי הסיקור החיובי כלפיו נבע מהרצון לעזור לו, ולאזן את "העוול שנגרם לו".

תחילה התמקד בן צור ביחסים בין ישועה להרצוג, בדיוק כפי שעשו בימים האחרונים פרקליטיהם של הזוג אלוביץ'. "כמה פגישות היו לך איתו?", שאל סנגורו של נתינהו. "שתיים, אולי שלוש", השיב ישועה. "זה נכון שהייתה לך אפס קרבה עם ראש הממשלה וקרבה רבה עם הרצוג?", הקשה בן צור. "ממש לא נכון", ענה ישועה, "לא הייתה לי קרבה איתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אנשי לפיד, בנט וסער נפגשו: "השיחות בשלב מתקדם מאוד"

התחזית: עומס חום קיצוני; עד 39 מעלות בכינרת – 44 באילת

תחקיר צה"ל על ניסיון הפיגוע בעוטף: המחבל – פלסטיני שחדר מעזה

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר | צילום: אורן בן חקון

בשלב זה, הציג בן צור התכתבות בין השניים מאפריל 2016, אז כתב מנכ"ל וואלה ליו"ר המחנה הציוני לשעבר, "חזק ואמץ. אם צריך משהו דבר איתי. בלי היסוס, בטוח בצדקתך". "מה אתה יכול לסייע לו?", תהה בן צור. "הדבר היחיד זה סיקור", ענה ישועה.

"הרצוג קופח ונחבט על ידינו. נלחמנו ממש בתקופת הבחירות. הרגשתי לא בנוח ולכן, כשהוא פנה כשכבר היה בשלהי החיים הפוליטיים, נעתרתי לו - ואני מסכים שזה לא בסדר", הסביר. "רציתי לאזן את העוול שגרמנו בתקופת הבחירות - אבל האיזון פה הוא מגוחך".

יצחק הרצוג
יצחק הרצוג | צילום: אורי פורת

עורך דינו של נתניהו הזכיר את היום שבו התקבלה ההצעה של הרצוג לדחות את הבחירות, וסיפר כי למרות ששהה באותה העת בהוואי - ישועה ביקש לשנות כותרת באתר, לבקשתו של הרצוג. "הקרבה הנפשית או האיזון חייבו אותך לטפל בעניין גם מהוואי", הטיח בן צור.ישועה הכחיש והסביר כי "הייתי רגיל בכל החופשות שלי לעבוד רצוף, גם בלי קרבה נפשית".

כאן, הציג בן צור הודעה ששלח הרצוג לישועה, שבה נכתב: "התראיינתי לפני שלוש שעות, זה לא עלה. לתשומת לבך". "למה הוא פונה אליך?", שאל, "למה הוא לא פונה אל הכתב לגבי העלאת הריאיון?" לטענתו של ישועה, הרצוג הרגיש מקופח. "הוא ידע שהציר של הקיפוח עבר דרכי. כל השוק, כל הפוליטיקאים ידעו שבוואלה יש סיקור מוטה לטובת רה"מ ושהמנכ"ל מתערב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

בהודעה אחרת, כתב הרצוג למנכ"ל וואלה לשעבר "הלוואי והיה לך סקר מפרגן שמבין היטב את ההזדמנות שהוחמצה". באולם הדיונים, תהה בן צור: "מה זה 'הלוואי שהיה לך סקר מפרגן'? הרי סקר צריך להיות אובייקטיבי". "לפעמים אפשר להזמין סקר", השיב ישועה, "הרי אומרים שהתוצאות תלויות במי מזמין וממי מזמינים. אולי זה הרעיון, אבל זה לא מומש".

לאורך כל החקירה הנגדית, הציג בן צור עדויות לכך שישועה ביקש מעורכי האתר לשנות כותרות בהתאם לבקשות של מנכ"לי חברות, דוברים ואפילו קומיקאים. ישועה הסביר זאת וטען: "הייתי מנכ"ל של חברה שתלויה במפרסמים - כל המנכ"לים האחרים עשו פי עשרה יותר ממני. החנופה היא חלק מהחיים של מנכ"ל, לא מגייסים כסף על ידי עלבונות. לגבי פוליטיקאים, רובם ככולם הם כאלה ששאול חפץ ביקרם מסיבות שונות ובהתאם לזה התנהלתי".