בעקבות תחקיר חדשות 13: כתב אישום חמור נגד הרב מירושלים בגין עבירות מין והונאה

וסיפורן של עשרות נשים חשף את הכת שנוצרה סביב הרב משה יזדי, והאישומים נגדו כוללים עבירות מין חמורות ועבירות מרמה והונאה, אשר על פי החשד הוא ביצע כלפי נשים ששימש להם כ"אב רוחני", זאת במסגרת תהליך חזרתן בתשובה

זמן צפייה: 03:08

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד הרב משה יזדי, שנעצר יחד עם שניים ממקורביו בעקבות תחקיר חדשות 13 בחשד לביצוע עבירות מין כלפי נשים חוזרות בתשובה. יזדי נאשם בעבירות של בעילה במרמה, מעשה סדום בהסכמה שהושג במרמה, ניצול תלות נפשית שמקורה בייעוץ, קשירת קשר לביצוע פשע, איסור הלבנת הון, מניעת דיווח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

בחודשים האחרונים התנהלה בימ"ר ירושלים חקירה סמויה בעקבות תלונות שהתקבלו נגד יזדי, העוסק בין היתר בהחזרה בתשובה. מהחקירה עלה כי על פי החשד כי יזדי ביצע את העבירות כלפי נשים ששימש להם כ"אב רוחני", זאת במסגרת תהליך חזרתן בתשובה, ולפני כחודש הוא נעצר יחד עם שניים ממקורביו.

הרב משה יזדי
הרב משה יזדי | צילום: פייסבוק הרב משה יזדי

בפסק הדין של בית הדין הרבני, עליו חתומים הרבנים שמואל אליהו, אהרון ירחי וראובן נקאר, נכתב על יזדי: "אחד המקרים הקשים שבאו בפני בית הדין הוא של משה יזדי שמתחזה לרב והוא באמת ראש כת שניצל מינית נשים רבות מאוד, התעלל בהן ועשק את רכושן. וכבר הוזהר לפני שנים רבות על ידי בד"ץ העדה החרדית ובית דינו של הרה"ג יעקב יוסף זצוק"ל, ולא שמע בקולם".

"וכבר באו עדויות חמורות על ניאופו ורשעותו לפני בתי הדין הנ"ל, ויצא דינו לחובה ובגובה לבו זלזל בפסק שני בתי דין חשובים הללו והמשיך במעשיו הרעים, ונידו אותו גדולי ישראל, וביניהם הרה"ג משה צדקה שליט"א והרה"ג יהודה מועלם זצוק"ל".

"ועתה, באו אלינו מספר רב של תלונות חדשות, אשר נפגעו ממנו באופן חמור ביותר. חובה גמורה להוקיע אותו. מנודה לשמים ומנודה לבריות. אסור לעמוד בארבע אמותיו. אסור להתפלל איתו. אסור ללמוד מתורתו. וטמא טמא יקרא. ושומע לנו ישכון בטח. והוא רחום יכפר עוון".

הרב משה יזדי
הרב משה יזדי

בתחקיר ששודר בחדשות 13 הצטיירה תמונה אפלה ומטרידה סביב יזדי, אחד מאנשי הדת המוכרים בירושלים, וסיפורן של עשרות נשים חשף את הכת שנוצרה סביבו, שבה הוא השתמש לכאורה כדי לצוד ולפגוע בנשים תוך כדי איומים. אחת מהן העידה: "זאת שליטה פסיכולוגית מאוד טוטאלית וקשה - חולניות ואכזריות לשמה".

לאחר פרסום התחקיר הגיעה לידי חדשות 13 עדות של אישה נוספת שנפגעה מיזדי, והיא הגישה נגדו תלונה במשטרה, זאת בנוסף לאישה נוספת שהתלוננה.

צפו בתחקיר המלא של אריאלה שטרנבך