מנדלבליט לכנסת: אין צורך להגיש שוב את האישום המתוקן נגד רה"מ

אנשי הייעוץ המשפטי של הכנסת פנו ליועמ"ש על מנת לקבל חוות דעת, אם תיקון כתב האישום נגד נתניהו מחייב הגשה מחודשת שלו ליו"ר הכנסת. מנדלבליט השיב שלא - המשפט יתקיים כמתוכנן

נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | רויטרס
נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עדכן (ראשון) את אנשי הייעוץ המשפטי של הכנסת כי בהמשך לשאלתם, אין צורך להגיש לכנסת פעם נוספת את כתב האישום המתוקן נגד ראש הממשלה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי יו"ר הכנסת יריב לוין פנה ליועצת המשפטית של הכנסת בבקשה לקבל חוות דעת, אם תיקון כתב האישום נגד נתניהו מחייב הגשה מחודשת שלו ליו"ר הכנסת. יש לציין כי הגשה נוספת הייתה עלולה ליצור עיכוב בהליכים, ומאפשרת לנתניהו לבקש חסינות פעם נוספת.

היום, כאמור, קיבלו אנשי הייעוץ המשפטי של הכנסת תשובה מלשכתו של מנדלבליט, לפיה אין צורך להגיש את כתב האישום פעם נוספת - כך שההליכים נגד נתניהו נמשכים כרגיל - והמשפט יתקדם כמתוכנן. מהלשכה המשפטית בכנסת שללו את הדברים וטענו שהם אינם מכירים פניה כזו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות פתיחת תלמודי תורה: עימותים ומעצרים בירושלים ובאשדוד

עם מספר בדיקות נמוך במיוחד: 2,394 מאומתים – 8% חיוביים

יהודים הואשמו בקורונה באלפי פוסטים: דוח האנטישמיות ל-2020

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, מייד לאחר שנודע המהלך של לוין, גורמים בכנסת מתחו עליו ביקורת חריפה וטענו שלא ייתכן כי יתערב בכך מאחר שאינו קשור לעניין, חרף היותו יו"ר הכנסת. המבקרים טענו כי לדעתם, מטרת העל של נתניהו – גם אם לא יבקש חסינות, היא למשוך זמן ולעכב את חידוש התהליכים.

על פי הנהלים, ברגע שמוגש כתב אישום נגד חבר כנסת - עומדים לרשותו 30 יום להודיע אם ברצונו לבקש חסינות מיו"ר הכנסת. כזכור, לנתניהו אין חסינות בכנסת הזאת לאחר שהוא ביקש חסינות ומשך את הבקשה.