אישום: הפר את מעצר הבית - והלך להשליך רימון על ביתו של מפקד כלא

צעיר מבאר שבע, מואשם כי היה מעורב בניסיון חיסול של מפקד כלא אשל. לפי כתב האישום, הגיע בן ה-24 לביתו של הבכיר עם חברו, שתכנן לזרוק עליו רימון, אך הוא התפוצץ בידו, ומותו נקבע בהמשך הלילה

ניידת משטרה בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד ירדן אסייג, בן 24 תושב באר-שבע, המייחס לו ביצוע עבירות של נשיאה והובלה של נשק, חבלה בכוונה מחמירה, היזק בחומר נפיץ, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נועה שוקר, אסייג, "בהיותו נתון בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא, למעט שעות התאווררות בליווי אחד מהמפקחים, סיכם עם סרגיי שיימן, להם הייתה היכרות מוקדמת, לפגוע במפקד כלא אשל".

עוד נכתב כי "במסגרת התכנית ולשם קידומה, ב-12 בנובמבר 2021, בערך בחצות, תוך שאסייג מפר את התנאים, הגיעו השניים בסמוך לבית של מפקד הכלא בבאר-שבע, כשהם נושאים ומובילים רימון יד אשר בכוחו להמית אדם בעת התפוצצותו, בלא רשות על פי דין להחזקתו".

על פי כתב האישום, "שיימן התקרב אל הבית, בעוד שאסייג המתין לו בסמוך בכדי שיוכל למלטו לאחר השלמת התכנית. שיימן אחז את הרימון בידו הימנית, ושלף את הנצרה במטרה לזרוק את הרימון אל עבר הבית, אולם הרימון התפוצץ בידו. כתוצאה מפיצוץ הרימון, נקטעה כף ידו ונגרמו לו עשרות פציעות בפלג גופו העליון ובראשו, אשר הובילו לנזק מוחי חמור שגרם למותו. כמו כן, בעקבות הפיצוץ, נגרם נזק לרכבים אשר חנו בסמוך ולגדר בית סמוך".

לאחר מכן, השליך אסייג את הטלפון הנייד של שיימן במטרה להעלימו, על פי כתב האישום, על מנת לשבש את החקירה והמשפט. הפרקליטות ביקשה לעצור את אסייג עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כזכור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי אסיר העולם אדם איטל חשוד במעורבות בניסיון החיסול של מפקד הכלא. איטל,  המרצה ארבעה מאסרי עולם בלתי קצובים ו-15 שנות מאסר, נחקר לאחר שבמשטרה עלה החשד כי הוא עמד מאחורי הזמנת החיסול של הבכיר בשב"ס.