חפץ: "שרה הייתה מעורבת במינוי פילבר - יש עוד 20 דוגמאות כאלה"

עד המדינה ואמר בחקירה הנגדית כי רה"מ לשעבר לא היה מעביר מינויים ללא "אור ירוק" מרעייתו, וטען כי הוא יכול להציג דוגמאות דומות. על מערכת היחסים בין המשפחה לאתר "וואלה": "יאיר ציפה ממנו ליחס מיוחד"

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

זה היום השמיני שנמשכת החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, יועץ התקשורת ששימש כדובר של משפחתו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בתיק 4000, הידוע גם כתיק "בזק-וואלה". הבוקר (שני) אמר חפץ באולם הדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים כי "אין שום סיכוי ששרה נתניהו לא היתה מעורבת במינוי פילבר לתפקיד מנכל משרד התקשורת".

לאחר תום חקירתו של עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, החל ז'ק חן, פרקליטתם של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ'. כידוע, אלוביץ' היה בעברו בעלי קבוצת "בזק" המואשם במתן שוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במסגרת תיק 4000.

עו"ד חן ניסה להציג את את הדברים כך שיהיה ניתן להסיק מהם שלחפץ היו אינטרסים אישיים ללא קשר לנתניהו ולכן גם נפגש עם שלמה (מומו) פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת דאז, כשבנימין נתניהו כיהן גם כשר התקשורת. חפץ ענה על דבריו: "את רוב הפגישות עם פילבר אני יזמתי. אבל כשאני נפגש זה היה בראש ובראשונה כדי לדבר על בנימין נתניהו. לפעמים היו גם עניינים אישיים אבל הפגישות עם מומו נועדו לבנימין נתניהו".

Benjamin Netanyahu's Corruption Trial
ניר חפץ בבית המשפט | צילום: רויטרס

חפץ המשיך ואמר: "כשאני יושב עם אלוביץ' ואז הוא שולח אותי להגיד לנתניהו. אז במקום ללכת לנתניהו אני הולך למומו פילבר. יכול להיות שבאותה פגישה בשוליים עולים עניינים אישיים". עוד הוסיף חפץ: "היה לי חשוב שאסתדר מצויין עם פילבר כי מנכ"ל משרד התקשורת היה חשוב לנתניהו ומשפחתו".

חפץ טען כי "אין שום סיכוי ששרה נתניהו לא היתה מעורבת במינוי פילבר לתפקיד מנכל משרד התקשורת. שרה נתנה לזה אור ירוק. נתניהו לא היה ממנה ללא אור ירוק משרה ואני יכול לתת עוד 20 דוגמאות כאלה".

חפץ סיפר בחקירה הנגדית כי היו מקרים בחקירה שרצה להעיד על האינטרסים שלו אבל נתקל באטימות החוקרים: "הגענו לצמתים שהם לא רצו שאני אמשיך. הייתי שם נטול אג'נדה. רציתי להגיד את דבריי וללכת הביתה. איפה שרציתי להגיד שיש לי אינטרס רציתי להרחיב עליהם והיו מקרים בהם הם לא רצו לשמוע. לא עשרות מקרים כאלה אבל היו כמה פעמים".

חפץ נתן כדוגמה: "כמו שבנימין נתניהו שלח אותי בעניינים רגולטוריים בערוץ 20. ראיתי שלא רוצים שאני אמשיך".

קודם לכן, פרקליטו של בנימין נתניהו, בעז בן צור, ערך את החקירה הנגדית, במסגרתה שאל את חפץ: "האם אתה זוכר חודש לאחר מכן בעשרה במאי 2015, ידיעות אחרונות כתבת רכילות, תמונות יאיר נתניהו בבריכה עם כותרת ש'התחילה עונת הרחצה?'". ‏חפץ ענה לו כי הוא: "זוכר תמונה חזותית שהוא הולך בבריכה עם רומן חבר שלו", הכותרות התייחסו לשמועות באותה תקופה על נטייתו המינית של יאיר נתניהו.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בן צור הקריא את הכותרת: "'הבחור הבלונדיני שנראה לצידו בערב הדלקת המשואות', יש רמיזה". חפץ: "רמיזה לא בסדר, גם לא נכונה". בן צור המשיך לתשאל את חפץ: "נראה מה עושה עורך וואלה ברנז'ה, מעלה פוסט וכותב - "אם אאוטינג אז בקלאסה", חפץ ענה: "הוא לקח עוד צעד קדימה".

בן צור מתייחס אל הכותרת שפרסם אתר "וואלה": "אשת הפוליטיקאי הבכיר שאיימה על המאהב של בנה - וואלה סלבס", חפץ: "בנושאים האלה שהם כל כך פוגעניים וכל כך רגישים, ויאיר נתניהו שמינקות חשוף לציבור ולא מקבל שום הנחות, לוקח מה שהנפש שלו מרגישה כנתון. זכותו לחשוב שזה פוגע בו, ואז אני כדובר צריך לטפל. אם הוא נפגע, צריך לטפל".

הפרקליט בן צור שאל אותו: "אין מחלוקת לידיעה שלך שלא מדובר במשפחת נתניהו". חפץ ענה: "בוודאי שלא".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

בן צור המשיך בחקירתו :"מפנה אותך למה שאומר יאיר נתניהו - 'כל המדינה מדברת על זה, לוקחים את הסיפור מוואלה בתור הוכחה'". חפץ ענה כי "אתה יכול לעורר גל, זה לא היה בראש החדשות, הדילמה שעיסוק יתר יכול לעורר גל, צריך לעשות בעדינות, הוא מבחינתו כאדם שנפגע אומר תפעיל כוח להוריד את זה, ובצדק".

בן צור שאל: "פנית לישועה?", חפץ מאשר, מדובר באילן ישועה, העורך הראשי של וואלה באותה עת.  בן צור ממשיך: "הטענה של ישועה הייתה 'אם נפרסם הכחשה - מה זה הכחשה' - מה זה הכחשה? הפרסום לא נוגע למשפחת נתניהו, ממוקד וענייני, אז הוא התחיל להתפלסף - 'זה יכול להביא לתוצאה לא טובה ליאיר נתניהו'".

בן צור סיכם: "הוא אומר לך אני לא מצפה למשהו מיוחד, דבר שקרי". חפץ ענה לו: "עו"ד בנצור, יאיר נתניהו כן ציפה ליחס מיוחד מוואלה אבל לא מדה מרקר. הוא ניהל על זה קמפיין שמגיע לו יחס מיוחד מוואלה, מה לעשות".