לאחר 9 חודשים בלבד: רונן ביטי השתחרר מהכלא

אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בעבירות מין בקטינות ונגזרו עליו 20 חודשי מאסר - שוחרר בתום תשעה חודשים בלבד לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי הוא אינו מהווה סיכון

זמן צפייה: 00:35

רונן ביטי, שהורשע בשורת עבירות מין בקטינות, השתחרר הבוקר (שלישי) מבית הכלא לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר. ביטי הוא אביה של הזמרת עדי ביטי והוא שוחרר מוקדם, לאחר שתחילה גזר עליו בית המשפט 20 חודשי מאסר.

אתמול הודיעו בפרקליטות כי לא יערערו על החלטת ועדת השחרורים. אחת מקורבנותיו שוחחה אתמול עם חדשות 13 והאשימה את הפרקליטות: "ניסינו לעשות הכל כדי שאף אחד לא ישחרר אותו מהכלא. הפרקליטות לא תמכה בנו, פשוט זלזלו בכל מה שעברנו ולא איכפת לאף אחד". עוד הוסיפה לומר: "זה מאכזב שאין לנו על מי לסמוך אחרי איך שהוא איים עלינו, אותי זה ממש מפחיד".

רונן ביטי
רונן ביטי | צילום: חדשות 13

בנימוק הוועדה לשחרורו נכתב: "מסוכנותו מצויה ברף התחתון ביותר שאין למטה ממנו. גורמי הטיפול שמלווים את האסיר מציינים בחיוב את התנהלותו ומחמיאים לדרך הטיפולית שעבר".

כזכור, בחודש אוגוסט 2021 נגזרו על ביטי תשעה חודשי עבודות שירות, וכן 20 חודשי מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצויים בסך כולל של מאה אלף שקלים, לשבע הנפגעות. כחודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות ערעור על קלות העונש. "העובדה שבית המשפט הלך כברת דרך לטובת המשיב והטיל עליו ענישה מקלה באופן חריג בנסיבות העניין עלולה ליצור 'אפקט מצנן' להגשת תלונות ולהעביר מסר שגוי לנפגעות העבירה", נכתב בערעור.

עו"ד לירון אשל, יועמ"ש המועצה לשלום הילד שליוותה את אחת הקטינות שנפגעו על ידי ביטי, מסרה: "ההחלטה קשה, ופוגעת קשות באמון הנפגעות, בני משפחותיהן והציבור בכללותו במערכת הצדק. לא די שמי שפגע מינית בצורה קשה בשבע קטינות קיבל ענישה מקלה של 20 חודשי מאסר בלבד, אלא שעתה הוא מקבל 'פרס' בדמות שחרור מוקדם