אחרי 7 שנים: ביהמ"ש התיר לפרסם את זהות עד המדינה נגד הירש

בית המשפט קיבל את בקשת הירש לפרסם את זהות עד המדינה נגדו בפרשת דיפסנב שילד, אך העניק לפרקליטות עיכוב ביצוע של 3 שבועות כדי לערער. "צריך לחשוף את הדברים לציבור", אמר הירש

גל הירש בבית המשפט
תא"ל במיל' גל הירש | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר היום (רביעי) לפרסם את זהותו של עד המדינה בפרשת דיפסנב שילד שבה מואשם תא"ל במילואים גל הירש. עם זאת, ניתן עיכוב ביצוע על ההחלטה עד 6 בספטמבר כדי לאפשר לפרקליטות לערער אם תחליט לעשות זאת.

הירש בירך על החלטת בית המשפט: "היה לי מאוד חשוב שהעם יידע מה קרה כאן. צריך לחשוף את הדברים לידיעת הציבור והחלטת השופט מדברת בעד עצמה ואני חושב שזה מאוד חשוב לדמוקרטיה ולזכות הציבור לדעת כדי שיידע מה אירע לפני 7 שנים ומה קרה מאז שסוכל המינוי שלי למפכ"ל המשטרה. הציבור צריך לדעת אילו מאמצים התבצעו ומתבצעים כדי להצדיק את המהלך הפסול הזה לפני שבע שנים".

גל הירש בבית המשפט
גל הירש בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בפרקליטות אמרו היום כי הארכת צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה עד לאחר עדותו ובחינת העניין מחדש לאחריה תבטא איזון נכון ומידתי. "כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי ולא 'הסתרה' ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד", אמרו בפרקליטות לאחר ההחלטה.

עוד ציינו בפרקליטות כי "עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה. בית המשפט החליט אחרת ואנו מכבדים את החלטתו".

בחודש יוני נגזר עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקלים על יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם. אדם, הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה. זאת, כחלק מפרשת מס שעודנה מתנהלת בבית המשפט, שבה נאשמים גם שותפיו - הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.