פרשת גל הירש: אביו של עומר אדם נידון לעבודות שירות וקנס

יניב אדם הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה, כחלק מפרשת מס בה נאשמים גם שותפיו - גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני. אדם ושאר שותפיו, לא דיווחו על ההכנסות כנדרש על פי פקודת מס הכנסה

יניב אדם
יניב אדם | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקלים על יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם. אדם, הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה. זאת, כחלק מפרשת מס שעודנה מתנהלת בבית המשפט, בה נאשמים גם שותפיו - גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.

לפי כתב האישום כחלק מפרשת "דיפנסיב שילד", יניב אדם פעל בין השנים 2009-2007 באמצעות חברה זרה בבעלותו, לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. אדם ושאר שותפיו, לא דיווחו על ההכנסות כנדרש על פי פקודת מס הכנסה. כמו כן, רווחי השותפות חולקו בין השותפים, ביניהם גם ליניב אדם, באמצעות העברות כספים מחשבונות של חברות זרות בחו"ל, ובאמצעות העברות מחשבונות השותפים וחברותיהם הפרטיות לבין עצמם.

גל הירש
גל הירש

בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון בין המדינה לבין יניב אדם, בו לקחה הפרקליטות בחשבון את לקיחת האחריות של אדם בביצוע עבירות המס, את תשלום מלוא המס שהיה חייב בו ואת חלוף הזמן. "מדובר בנאשם ללא כל הרשעות קודמות, שהודה ונטל אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה שניתנה לו".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר גזר הדין: "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט קבע כי ההסדר המוסכם שנחתם עם יניב אדם, אחד הנאשמים בפרשת המס מפעילות ביטחונית בגיאורגיה, הוא הסדר ראוי. ההסדר מגלם, בין היתר, את לקיחת האחריות הפלילית של הנאשם, הודאתו בביצוע עבירות מס על רווחים שנצברו מהפעילות המשותפת שלו, של גל הירש ואחרים, ותשלום המס על ידו. מיצוי הדין עם עברייני מס, אף אם הדבר נעשה בחלוף זמן, הוא אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה, אשר לצדו גם מסר ברור של הרתעה".