פרשת הסוהרות: הפרקליטות צפויה להחמיר את האישום נגד עטאללה

חוקרי המשטרה גבו פעם נוספת עדות מהסוהרת לשעבר שהתלוננה שנאנסה על-ידי אסיר ביטחוני בכלא עופר. בתוך כך, הפרקלטות מנסה להחמיר את כתב האישום נגד האסיר, שמואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות נגד שתי סוהרות מלפני כמה שנים

זמן צפייה: 01:17

חוקרי המשטרה גבו היום (שלישי) פעם נוספת עדות מהסוהרת לשעבר שהתלוננה שנאנסה על ידי אסיר ביטחוני בבית הכלא עופר, ובתוך כך, הפרליקטות מנסה להחמיר את כתב האישום נגד האסיר מחמוד עטאללה, שמואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות נגד שתי סוהרות מלפני כמה שנים.

בעקבות פתיחת התיק מחדש, שתי סוהרות אחרות התלוננו בחודש ינואר האחרון על מעשים מגונים שככל הנראה, הפרקליטות תוסיף אותם לכתב האישום ותחמיר את האישומים נגד עטאללה. נכון לעכשיו, אין אינדיקציות לכך שבעלי תפקידים מסוימים ידעו על מה שקורה, ולכן ככל הנראה לא יוגש כתב אישום נגד אחד מן הסוהרים או בעל תפקיד אחר בבית הכלא.

בנוגע לחקירת האונס, היום, בצעד נדיר, חוקרי המשטרה הגיעו אל ביתה של המתלוננת בצפון וגבו ממנה עדות פעם נוספת, לאחר שהעידה בחודש יוני האחרון, אז התלוננה על מעשים מגונים. בהקשר זה, מחר בכנסת יתקיים דיון בנושא.

לפיד בביקורו בכלא עופר
לפיד בביקורו בכלא עופר | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר בכלא עופר, והורה להקדים את פתיחתו של קו חם לסיוע לסוהרות החובה לעוד שבועיים. בתחילה הוא נפגש עם נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי וקיבל סקירה על אודות הארגון. לאחר מכן, נפגש ראש הממשלה עם כ-25 סוהרות וסוהרי חובה המשרתים בבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ. בשיחה עימם שמע לפיד על חוויותיהם בשירות ועל תחושותיהם בתקופה המאתגרת שעובר הארגון, מאז האירוע המיוחס לפני 7 שנים.

"אנחנו נחקור, אנחנו נדע", אמר לפיד. "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד על החשש שסוהרת חובה במדינת ישראל נאנסה, או הוטרדה בידי מחבלים. אבל אנחנו נשמור על הארגון הזה כי הארגון הזה - חיי כל אזרח בישראל תלויים בעוצמתו, בכוחו ובתקינותו".

עוד אמר לפיד: "הדרך לבחון ארגון ביטחוני, היא לשאול את עצמך מה היה קורה אם הוא לא היה. אם לא היתה משטרת התנועה היו יותר תאונות דרכים, ואם לא הייתה סיירת מטכ"ל אז היו הרבה פחות מבצעים מיוחדים. אם לא היה את שירות בתי הסוהר לא היה אפשר לחיות במדינת ישראל - כי היא היתה מוצפת פשע, פיגועים ומחבלים".