פשיעה בחברה הערבית: חשש מ"מלחמת עולם" בעקבות רצח חרירי

מותו של מהדי חרירי בן ה-19, שנרצח היום בירי ממכונית חולפת, הוא ככל הנראה יריית הפתיחה במלחמת עבריינים עקובה מדם וזאת בשל ייחוסו המשפחתי - מהדי היה אחד הבנים של סונו חרירי, מהדמויות הבולטות במשפחת הפשע חרירי. נכון לעכשיו, זהות המתנקש אינה ידועה - אך המשטרה נערכת ל"מרחץ דמים" במידה ותתגלה, אליו גם הארגונים היהודיים צפויים להצטרף

זמן צפייה: 03:15

כמות מקרי הרצח בחברה הערבית שוברת שיאים, והמשטרה חוששת מהסלמה נוספת שתגיע בעקבות רצח מהדי חרירי בן ה-19, בנו של אחד מהדמויות הדומיננטיות ביותר במשפחת הפשע חרירי - סונו חרירי.

גורמים במשטרה ובעולם התחתון מדווחים כי הם חוששים מ"מלחמת עולם, כמו במקסיקו" שעתידה לפרוץ בעקבות המקרה. אל המלחמה הזו צפויים להצטרף גם ארגוני הפשיעה היהודיים הקשורים למשפחת חרירי, כגון ארגונו של ערן חייא.

מהדי חרירי נורה הלילה (שבת) למוות סמוך למחלף אייל בכביש 6, כשלצידו נורה גבר נוסף תושב הצפון ונפצע באורח בינוני. על פי העדויות, רכב בלתי מזוהה נסע אחר שני רכבים של המשפחה - והיושבים בתוכו החלו לירות לכל עבר. לא ברור במי הם רצו לפגוע - בנער חרירי בן ה-19, באביו או במישהו אחר. כרגע לא ברור מי הוא הרוצח, אך למשטרה ברור כי ברגע שיימצא צפוי להתרחש מרחץ דמים בעולם התחתון.

שוטרי תחנת טירה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה המקרה, וחרירי פונה לבית החולים מאיר כשהוא במצב אנוש, ושם נקבע מותו. החוקרים שהגיעו למקום ביצעו סריקות על-מנת לאתר את מבצעי העבירה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על-ידי חוקרי הזיהוי הפלילי. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ופינו כאמור את חרירי והגבר הנוסף, תושב הצפון, לבית החולים.

זירת הירי
זירת הירי

בעקבות ההודעה על מותו של חרירי הבן, "יוזמות אברהם" מעדכנת כי 61 ערבים נהרגו מאז תחילת שנת 2023, בנסיבות שקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 55 אזרחים ישראלים. בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו כ-27, כך שישנה עלייה של כיותר מ-100% במקרי המוות ביחס לאותה התקופה. 56 מההרוגים נורו למוות, 27 מהם מתחת לגיל 30, ו-3 מהם נשים.

נזכיר שלפני כיומיים אישה בשנות ה-30 לחייה נמצאה בפזורת אבו קרינאת הסמוכה לדימונה כשהיא ללא סימני חיים ועם חבלות לגופה. המשטרה פתה בחקירת האירוע. בנוסף, ביום שני נמצא גבר כבן 30, תושב תל שבע שבנגב, לאחר שנורה למוות ביישוב הבדואי. מפרטי החקירה עולה כי הקורבן המתין לאשתו ברכבו מחוץ לסניף דואר, ואז הגיע אלמוני וירה בו למוות מטווח אפס. צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא אותו ללא סימני חיים, ונאלץ לקבוע את מותו.

ניידת משטרה בדרום
ניידת משטרה בדרום | צילום: דוברות המשטרה

לפני כשבוע ביום שבת המשטרה פתחה בחקירת ירי בלוד שבמסגרתו נרצח בן 19 וצעיר נוסף נפצע קשה. לפי המשטרה, נמסר תחילה מהמרכז הרפואי אסף הרופא על שני גברים שזהותם אינה ידועה, שפונו עצמאית מלוד. "בתוך כך", נמסר, "שוטרי תחנת לוד פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים לאיתור זירה".