חשד לרצח בנוף הגליל: "הרגתי את אשתי"

רסמיה ברבור, אם לשלושה בת 28, נמצאה ללא רוח חיים בדירתה לאחר שבעלה, מחמוד ארסלאן בן ה-30, דיווח למשטרה כי רצח אותה. מותה של הצעירה נקבע במקום, מעצרו של החשוד הוארך בעשרה ימים. בן דודה של הנרצחת סיפר לחדשות 13: "בעלה חזר מהעבודה בערב והיא הכינה לו אוכל, לאחר מכן שמענו שהיא נרצחה"

זמן צפייה: 00:36

רסמיה ברבור, צעירה בת 28, נמצאה הלילה (שישי) ללא רוח חיים בדירתה בנוף הגליל, לאחר שבעלה התקשר למשטרה והודיע כי הרג את אשתו. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לדירה ברחוב החצב בעיר, שם מצאו את הצעירה כשהיא דקורה וקבעו את מותה.

הבעל החשוד, מחמוד ארסלאן בן ה-30, נעצר במקום, ובית המשפט האריך את מעצרו בעשרה ימים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע לבירור הרקע והנסיבות. השניים התחתנו לפני כחמש שנים, ולפני שעברו לנוף הגליל הם התגוררו בנצרת השכנה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201211222' autoplay='0' credit='' desc='מחמוד ארסלאן, שרצח על פי החשד את אשתו, בדיון להארכת מעצרו' poster='' kid='1_cgewno0y' duration='57']

בן דודה של הנרצחת, עדנאן ברבור, אמר הבוקר לחדשות 13: "רסמיה היא אמא לילד בן 3 והיתה בהיריון בחודש החמישי. בעלה חזר מהעבודה בערב, היא הכינה לו אוכל ב-22:30 ולאחר מכן שמענו שהיא נרצחה".

עו"ד יוסף חאזם, שמייצג את החשוד ברצח מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון בבית המשפט: "מדובר באירוע קשה. לאור מצבו הנפשי, בית המשפט החליט לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת"

מחמוד ארסלאן, שרצח על פי החשד את אשתו, עם בנם
מחמוד ארסלאן, שרצח על פי החשד את אשתו, עם בנם

פרמדיקית מד"א צליל ביטון סיפרה: "שוטרים הובילו אותנו לזירת הארוע, ראינו אשה כבת 28 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

מחמוד ארסלאן, שרצח על פי החשד את אשתו, בדיון להארכת מעצרו
מחמוד ארסלאן, שרצח על פי החשד את אשתו, בדיון להארכת מעצרו

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה בתגובה לרצח: "מדובר בפשע מזעזע ובחלק מגל האלימות ששוטף את ישראל כולה - נשים וילדים הם הראשונים להיפגע ממנו. בבית, בבתי הספר, ברחוב, בכל מקום. הגיע הזמן גם להפסיק להתייחס לרצח נשים בחברה הערבית בקונטקסט של האלימות בחברה הערבית בלבד. האלימות הזו היא כבר מזמן נחלת כל הקבוצות בחברה הישראלית וכולנו צריכים להילחם בה ביחד".

רסמיה ברבור עם בעלה מחמוד ארסלאן שעל פי החשד רצח אותה
רסמיה ברבור עם בעלה מחמוד ארסלאן שעל פי החשד רצח אותה

בעקבות הרצח, עמותת יוזמות אברהם עדכנה כי זהו הרצח השישי בחברה הערבית מאז תחילת השנה. בשנת 2021 נרצחו 126 ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 106 אזרחים ו-19 שאינם אזרחים. בנוסף, 9 נהרגו במעורבות משטרה או אבטחה, וב-105 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. 62 מהנרצחים היו עד גיל 30, ו-16 מהקורבנות היו נשים.