"חיילים העבירו אמל"ח לשטח הרשות": נחשפה רשת סחר בכלי נשק

המשטרה, שב"כ ומצ"ח חשפו רשת סחר באמצעי לחימה, שהתבססה על חיילים ואזרחים, תושבי הפזורה הבדואית. מהחקירה עלה כי הם העבירו את הנשק לשטחי הרשות. 21 חשודים נעצרו ויוגשו נגדם כתבי אישום

קליעים שנתפסו במסגרת מבצע "אחים לנשק" ללכידת אמל"ח שהוברח לרשות הפלסטינית | צילום: דוברות המשטרה

רשת סחר בכלי נשק ואמצעי לחימה שכללה אזרחים, חיילים ותושבי הרשות הפלסטינית נחשפה על ידי המשטרה, שב"כ ומצ"ח - כך הותר היום (שני) לפרסום. במסגרת הפרשה נעצרו 21 חשודים. מעצרם הוארך והיום הוגשו נגדם הצהרות בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום.

במסגרת חקירה משותפת ליחידה המרכזית מרחב נגב עם ימ"ר מצ"ח דרום, שזכתה לכינוי "אחים לנשק", עלה חשד כי חיילים בשירות סדיר, חיילים משוחררים ואזרחים ביצעו סחר בתחמושת וחלקי כלי נשק, שעל פי החשד הועברו לשטחי הרשות הפלסטינית.

קליעים שנתפסו במסגרת מבצע ''אחים לנשק'' ללכידת אמל''ח שהוברח לרשות הפלסטינית | צילום: דוברות המשטרה

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

חוקר עתידים על הנגיף: התסריט האופטימי – מיליון קורבנות בעולם

בצל התפשטות הקורונה: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה ל-24 במאי

במהלך החקירה, בפעילות יחידת מג"ן (מודיעין גבולות נגב), בוצע סיכול להברחת 4,000 כדורי 5.56 מ"מ, בעת שרכב פרץ את מחסום מיתר ותוקל בידי השוטרים. עם התקדמות החקירה עלה החשד כי יש קשר בין ניסיון הברחת התחמושת לחקירה המשותפת לימ"ר נגב וימ"ר מצ"ח דרום.

החשודים בהברחת 4,000 כדורי אמל''ח שנגנבו מצה''ל
החשודים בהברחת 4,000 כדורי אמל''ח שנגנבו מצה''ל | צילום: דוברות המשטרה
החשודים בהברחת 4,000 כדורי אמל''ח שנגנבו מצה''ל
החשודים בהברחת 4,000 כדורי אמל''ח שנגנבו מצה''ל | צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עלה כי האזרחים והחיילים, רובם בני משפחה תושבי הפזורה הבדואית בנגב, גנבו תחמושת רבה מרשויות הצבא ואף החליפו חלקי נשק צבאיים תקניים בחלקים מזויפים, תוך שהם מסתייעים במקצועם הצבאי כנהגים ואת נגישותם לנשק על מנת לאפשר את שרשרת העברת האמל"ח.

Hgaurmva
אמל''ח שנתפס במסגרת ניסיון הברחה לרשות הפלסטינית

ממשטרת ישראל והמשטרה הצבאית נמסר כי: "תיק זה נחקר וטופל בשיתוף פעולה ושילוב של כלל הזרועות - ימ"ר נגב, יחידת מצ"ח והשב"כ בליווי צמוד של פרקליטות מחוז דרום והפרקליטות הצבאית, פעולות חקירה מורכבות ומתוחכמות הובילו לפיענוח המקרה ולסיכול הוצאת אמל"ח מצה"ל והעברתו לגורמים בלתי מורשים. משטרת ישראל וצה"ל ימשיכו לפעול לגילוי עבירות בנשק ויפעלו ללא לאות על מנת למגר תופעות אלה".

עורך הדין אילן אזולאי, סנגורו של אחד החיילים: ״הלקוח שלי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום וטוען שלא סחר בנשק או עשה שימוש במסחר באמל״ח״.

עורכת הדין ציקי פלדמן,המייצגת כמה מהחשודים: "היום יוגש כתב האישום כנגד מרשיי. לטעמי אופן הצגת הדברים כלשונם של היחידה החוקרת, אינו אלא ניסיון סרק ליצור מצג שווא של אירוע מורכב ומנופח, שלא לצורך. עם הגשת כתב האישום נלמד את חומרי החקירה ונוכל להשיב בצורה מקצועית לכל המיוחס. ברור שאנו בשלב ראשוני של ההליך ואין לקבוע מסמרות אך ורק על פי החשדות המיוחסים להם".

עו''ד ציקי פלדמן, המייצגת את אחד החשודים ברצח הכפול בלקיה
עו''ד ציקי פלדמן, המייצגת את אחד החשודים ברצח הכפול בלקיה | צילום: החדשות 13