תמנו-שטה: "סרסרו בחיילות", בר-לב: "זה קרה לפני 5-4 שנים"

במהלך הדיון בממשלה התייחס לפיד לפרשת אונס החיילת בשירות בתי הסוהר, שהאשימה מחבל במעשה. לפיד אמר כי בשב"ס מבצעים "פעולות מרשימות", השרים אמרו שצריך לשנות ולחקור. השר לביטחון פנים השיב להם: "תפסיקו לדבר בלשון הווה, אנחנו בחקירה"

זמן צפייה: 04:20

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לפרשת הסרסור בסוהרות, כשבין היתר פורסם כי חיילת ששירתה בכלא גלבוע נאנסה על ידי מחבל המרצה עונש מאסר. לאחר הדברים בהצהרה לתקשורת, כונס הדיון בממשלה.

לפיד אמר כי שוחח עם נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי: "הם עשו שורה של פעולות מרשימות למנוע בעתיד הישנות מקרים כאלה". השרה מרב מיכאלי ביקשה לקיים דיון בקבינט המגדר. "המקרים שקרו פשוט נוראיים", אמרה.

השרה פנינה תמנו-שטה אמרה: "צריך להביא את הסוהרת שנשמע אותה בממשלה בלי שזה ישבש את החקירה. זה פשוט לסרסר בחיילות תחת השב"ס. כל מי שידע צריך לשלם את הדין". השר אלעזר שטרן הוסיף: "זה אירוע קטסטרופלי שקשור לאיך אנחנו קונים שקט עם אסירים ביטחוניים, צריך לשנות ולחקור".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשלב הזה התערב השר לביטחון פנים עמר בר-לב: "תפסיקו לדבר בלשון הווה, זה קרה לפני 5-4 שנים. אנחנו בחקירה". תמנו-שטה התנצלה ואמרה: "אני מחדדת אם לא הובנתי כהלכה, אכן זה קרה בעבר, אבל לא ייתכן: 5-4 שנים ואין עדין מסקנות?". שטרן סיכם: "אחרי שיתוקן המצב, נמחא כפיים. עד אז צריך פה שינוי".

בחלק הפתוח התייחס לפיד לאירועי השבוע האחרון: "האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך. רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשיית הקטינות".

יאיר לפיד ונפתלי בנט בישיבת הממשלה הבוקר
יאיר לפיד ונפתלי בנט בישיבת הממשלה הבוקר | צילום: קובי גדעון, לע''מ

"כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני", אמר ראש הממשלה, "אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה". לפיד הוסיף כי שרת התחבורה מרב מיכאלי פנתה אליו כדי לקיים ישיבה מיוחדת בנושא, ושר האוצר אביגדור ליברמן ביקש שתתקיים חקירה בלתי תלויה של החשדות החמורים לאונס הסוהרת.

"לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל", אמר לפיד, "המקרה הנידון, שקרה בתקופת הממשלה הקודמת, נמצא תחת צו איסור פרסום, אבל הוא צריך להיחקר והוא ייחקר. אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שארועים כאלה לא ישנו".