תמו החיפושים? במשפחתה של ספיר נחום מחכים לזיהוי

סמוך לכפר איבטין שבצפון הארץ נמצאה גופה של צעירה בשנות ה-20 לחייה. מדובר באזור שבו התמקדו החיפושים אחר ספיר נחום, בת 24 מעכו, שנעדרת כבר 11 ימים. בינתיים, מפקד משטרת עכו הגיע לבית משפחתה מלווה בעובדת סוציאלית וקרוביה ממתינים לעדכון. אנשי מז"פ לקחו חפצים מהבית כדי להשלים את תהליך הזיהוי

החיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום
החיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום | צילום: בהסכמת המשפחה

11 ימים חלפו מאז שדווח על היעדרותה של ספיר נחום, תושבת עכו בת 24, שיצאה מביתה בבוקר של יום חמישי, 2 ביוני - ומאז לא שבה. ככל שנקפו הימים והשעות, התמקדו החיפושים באזור הכפר איבטין שבצפון, לאחר שהתקבלה אינדיקציה לפיה ספיר נמצאת באזור. היום (ראשון) נמצאה במקום גופה של צעירה בשנות ה-20 לחייה - אך טרם התברר סופית אם מדובר בנעדרת.

המשטרה תבקש היום מבית משפט השלום בעכו להאריך את מעצרו של בן זוגה לשעבר ולאא חל'אילה ב-15 ימים בחשד לחטיפה ורצח. בינתיים, מפקד משטרת עכו הגיע לבית משפחתה יחד עם עובדת סוציאלית. קרוביה ממתינים בקוצר רוח לעדכון. כמו כן, אל הבית נכנסו אנשי המעבדה לזיהוי פלילי כדי לקחת חפצים של ספיר לצורך תהליך הזיהוי. כמו כן, מתחת לבית המשפחה התאספו עשרות בני אדם לאחר שנודע על ההתפתחות האחרונה.

ולאא חלאילה, החשוד במעורבות בהיעלמותה של ספיר נחום
ולאא חלאילה, החשוד במעורבות בהיעלמותה של ספיר נחום

ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שהגיע למקום אמר כי הוא דיבר עם בני המשפחה: "באתי להגיד שאני אוהב אותם. האם סוזי הבטיחה לי שהיא תהיה חזקה. הכאב הוא כאב גדול. אני אמרתי לה שאנחנו מתפללים בשבילה. אנחנו מקווים שיהיו לה כוחות".

כוחות החילוץ, כך מתברר, מתקשים להגיע למקום שבו נמצאה הגופה, שכן מדובר בשטח הררי ומיוער שמקשה גם על רכבים להיכנס. לאחר שתחולץ מהמקום היא תישלח לזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206050919' autoplay='0' credit='' desc='news-flash-part-2206050919 ' poster='' kid='1_w465nhk0' duration='']

בן הזוג לשעבר, כוכב טיקטוק מוכר בחברה הערבית, נעצר בתחילת החודש שעבר עם כמה מחבריו לאחר שנכנסו בצהרי שבת לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו עם עגלות רתומות לסוסים והתפרעו. הצעירים תיעדו עצמם מקללים ומאיימים על חברי הקיבוץ, עד שאנשי הביטחון הרחיקו אותם מהמקום. זמן קצר לאחר שנעצרו הם שוחררו.

החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום | צילום: דוברות המשטרה

לפני שבוע סיפרה אמה של ספיר, סוזי, לחדשות 13: "היא לקחה את בתה ב-08:30 למעון ואז הייתה אמורה לחזור. ב-09:00 היא עדיין לא הגיעה. איך זה יכול להיות? אין מצב. היא הייתה מודיעה שהיא מתעכבת, אבל כלום. יצאה ולא חזרה. אני יודעת ברמה של 95% איפה היא. חשבתי בהתחלה שהיא בצימר, או נעולה באיזה מקום. אימא מרגישה את הבת שלה".

האם סיפרה כי חלמה חלום "שהיא כלואה באיזה מקום. ראיתי אותה שהיא מרימה את הידיים שלה וצועקת 'אימא, תעזרי לי' - ואז התעוררתי". עוד אמרה סוזי כי בתה ספיר היא "ילדה טובה, אשת בית. היא מסורה לילדים שלה". על בן זוגה שנעצר בחשד למעורבות בהיעלמותה אמרה: "אני לא יכולה להיכנס לזה, היא לא הייתה מספרת לי מה קורה; אבל אמרתי לה שיש משהו מסריח בקשר הזה. גם בתי השנייה אמרה לה, 'תקשיבי לאימא'".

מאמצי החיפוש אחר ספיר נחום
מאמצי החיפוש | צילום: דוברות המשטרה

בני משפחתה מתחו ביקורת קשה על החיפושים הארוכים: אחותה עדן זעמה: "אם זו הייתה דוגמנית או מישהו מפורסם, היו מוצאים אותה מאוד מהר. עוד אמרה האחות: "אני רק רוצה שתחזרי. שתהיי חזקה עבור הילדים שלך. לא משנה באיזה מצב, אני רוצה שתדעי שכולם חזקים בשבילך ושאת נמצאת איפשהו ושאת בחיים והכול יהיה בסדר".

הודיה, דודתה של ספיר, הוסיפה תוך כדי שהיא מממרת בבכי. "לאותו אחד שלקח אותה, שיחמול על הילדים האלה. הם צריכים את אמא שלהם. שיחזיר אותה אלינו. אנחנו אוהבים אותה ורוצים אותה. אנחנו מחכים לך ספיר, אנחנו אוהבים אותך. כולם מחבקים אותך ומחכים שתחזרי, אמרה הדודה.

ספיר נחום
ספיר נחום | צילום: באדיבות המשפחה

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך הימים האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ומתנדבים לביצוע חיפושים וסריקות בשטחים נרחבים, בתנאי שטח מורכבים ובשימוש באמצעים טכנולוגיים לרבות מסוק של היחידה האווירית, רחפנים, כלבנים, פרשים וכוחות רבים הפועלים על פי תוכנית חלוקה לתאי שטח ומבצעים סריקות באופן רגלי ורכוב. החקירה נמשכת".