תקפה חסרי ישע: שנתיים מאסר בפועל לסייעת בגן של כרמל מעודה

3 חודשים לאחר שהגננת המתעללת נכנסה לכלא, הסייעת בגן שהורשעה ב-10 מקרי תקיפה נשלחה לשנתיים מאסר ותשלם פיצוי בסך 25 אלף שקלים. בגזר הדין נכתב: "זה העונש החמור ביותר שהוטל על אשת צוות גן שהורשעה בעבירות מעין אלו"

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט השלום בפתח תקווה גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל על לירז נתן, שהייתה סייעת בגן הילדים שנוהל על ידי כרמל מעודה בראש העין, זאת בגין ביצוע 7 עבירות של תקיפת קטין ו-3 עבירות תקיפה נוספות של חסרי ישע. כמו כן, בית המשפט קבע כי הסייעת לשלם 25 אלף שקלים כפיצוי להורי הקטינים שנפגעו.

מבית המשפט נמסר בתגובה כי "מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל עד עתה על אשת צוות גן שהורשעה בעבירות מעין אלו בגני ילדים". עוד נמסר מבית המשפט כי הוא החמיר עם עונשה של הסייעת "נוכח העובדה כי העבירות שבוצעו על ידיה התרחשו בגנה של כרמל מעודה ועל רקע מעשיה והנזק העצום שנגרם לקטינים כתוצאה מכך".

כרמל מעודה
כרמל מעודה

בגזר הדין, ציין בית המשפט אירוע בו הסייעת נתן הלבישה את גן חולצתו של חסר ישע על משענת של כסא כדי למנוע ממנו לזוז, "מעשה שנעשה באותו יום על ידי כרמל מעודה כלפי אותו קטין חמש פעמים נוספות". כזכור, מעודה הורשעה ב-53 עבירות - פי 5 יותר מהסייעת נתן.

עו"ד איריס פיקר סגל, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) בתגובה לגזר דין: "טוב נהג בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות לעונש מאסר משמעותי בפועל. ראינו חשיבות רבה לכך שנתן תישא עונש שמשקף את חומרת מעשיה, בדיוק כמו העונש הכבד שנגזר על מנהלת הגן מעודה. ברור כי אין עונש שיכול לכפר על הסבל שנגרם לפעוטות".