האלימות בבתי החולים נמשכת: מטופל תקף רופא בחדר המיון בוולפסון

יממה לאחר שביתת ההסתדרות הרפואית במחאה על האלימות כלפי צוותים רפואיים, מטופל הכה רופא בבית החולים שבחולון ושבר את משקפיו. תלונה הוגשה במשטרה. בתוך כך, המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת מאבטחים שלשום במרכז הרפואי לגליל בנהריה

זמן צפייה: 00:33

יממה לאחר שביתת ההסתדרות הרפואית במחאה על האלימות כלפי צוותים רפואיים, ושוב התרחש אירוע אלימות חמור. מטופל בבית החולים וולפסון שבחולון היכה הלילה (שישי) רופא בחדר המיון ושבר את משקפיו. תלונה הוגשה במשטרה.

בבית החולים גינו את האלימות נגד הצוותים המטפלים, והדגישו כי מקרי אלימות יטופלו בחומרה רבה. ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית וולפסון, מסרה: "אנחנו משתמשים בכל הכלים שבידנו כדי שהצוותים שעובדים יום ולילה במסירות ובמקצועיות למען המטופלים יחושו מוגנים בעבודתם. אולם ניכר שצריך לטפל בנושא האלימות ברמה לאומית ולמצות את האכיפה והענישה כלפי כל הנוקטים באלימות".

יו''ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בעצרת המחאה בביה''ח הדסה הר הצופים
יו''ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בעצרת המחאה בביה''ח הדסה הר הצופים | צילום: דוברות הדסה

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתגובה: "עוד בטרם הסתיימו 24 השעות של שביתת האזהרה בה נקטנו כמחאה על מקרי האלימות במערכת הבריאות, התבשרנו על מקרה חמור נוסף שאירע הלילה בבית החולים וולפסון. אני חוזר ומדגיש שאם לא נראה שורה של צעדים קונקרטיים ואפקטיביים כבר בשבוע הקרוב, לא נהסס להחמיר את המאבק עד להחזרת הביטחון האישי לצוותים הרפואיים".

קטטה אלימות התפרעות מרכז רפואי לגליל נהריה בית חולים
ההתפרעות האלימה במרכז הרפואי לגליל בנהריה

בתוך כך, המשטרה עצרה הלילה שני תושבי הכפר אבו סנאן שבגליל המערבי, בני 18 ו-21, בחשד שלפני יומיים תקפו מאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. כזכור, עשרות בני משפחה של רוכב אופנוע בן 28 שנהרג בתאונת דרכים ניסו להתפרץ בכוח לחדר הטראומה של בית החולים, תוך שהם מכים אנשי אבטחה ואחרים שנקרו בדרכם. הבוקר בבית משפט השלום בחיפה תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני החשודים.

הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות
הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות | צילום: דוברות הדסה

גם ביום שני השבוע התרחש אירוע של אלימות קשה בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, כאשר בני משפחתו של מטופל מוואדי ג'וז שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון של הצוות הרפואי להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

ד''ר שרון אלרעי-פרייס נושאת דברים
ד''ר שרון אלרעי-פרייס בעצרת המחאה בתל השומר | צילום: המרכז הרפואי שיבא

אתמול נערכו עצרות מחאה בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ, כאשר הרופאים והצוותים מחו על האלימות המופנית נגדם. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, נשאה דברים בעצרת שנערכה במרכז הרפואי שיבא תל השומר, כשהמאבטח האישי שלה מאחוריה, ושיתפה בתחושותיה הקשות נוכח האיומים שהיא סופגת.

"הקו האדום נחצה כל הזמן, וזה נראה נורמלי", אמרה אלרעי-פרייס, "ומה הפתרון? מאבטח. אז די, די לאלימות. לא ניכנע לאלימות, לא נפסיק לומר מה שנכון, לא נפסיק לעשות את העבודה שלנו. המדינה צריכה להתחיל להגן על הצוותים הרפואיים, זה התפקיד שלכם. תעשו אותו".

עצרת מחאה בביה''ח הציבורי אסותא אשדוד
עצרת מחאה בביה''ח הציבורי אסותא אשדוד