היכה כמה פעמים עם פטיש שניצל: הוארך מעצר החשוד שתקף רופאה

בית המשפט האריך עד ליום ראשון את מעצרו של יעקב חבה, תושב באר יעקב, שחשוד שתקף אתמול רופאה במרפאה בעיר. מהחקירה עולה כי הוא הגיע מצויד בסכין ובפטיש שניצל. חבה השתחרר לאחרונה ממאסר שריצה בגין עבירות אלימות

יעקב חבה, החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב

בית המשפט האריך היום (רביעי) את מעצרו של יעקב חבה החשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב עד ליום ראשון. בדיון נודע כי חבה השתחרר בחודש ינואר האחרון ממאסר של תשעה חודשים שריצה בגין עבירות אלימות. בנוסף, עולה כי יש חשש שהוא סובל מבעיות נפשיות. המשטרה מייחסת לו עבירות של תקיפת עובד ציבור, חבלה חמורה וניסיון רצח.

מהחקירה עולה כי הוא הגיע למרפאה אתמול מצויד בפטיש שניצל והיכה את הרופאה כמה פעמים. בנוסף, הוא הגיע מצויד בסכין. חבה מוכר בעבר למרפאה בשל כמה אירועי אלימות מילולית מצידו נגד צוות המרפאה.

הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב
הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב

בעקבות האירוע, מזכירות ההסתדרות הרפואית הודיעה אתמול על שביתה כללית בת יומיים כבר בחמישי ובשישי הקרובים, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה, זאת בעקבות אירוע האלימות החמור שאירע היום במרפאת שירותי בריאות "כללית" בבאר יעקב. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב בהארכת מעצרו
יעקב חבה, החשוד בתקיפת הרופאה, בהארכת המעצר

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר לאחר סיום הישיבה אתמול הישיבה: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

ברקע, אירועי האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בעת האחרונה, כולל זה שהתרחש לפני שבוע במהלכו חשוד מטירה תקף רופא משפחה במרפאה בעיר נגדו הוגש כתב אישום. אירוע נוסף נרשם לפני קצת יותר משבועיים במרכז הרפואי העמק שבעפולה, במהלכו מטופלת זרקה את החוצץ שמפריד בין המטופלים לעמדת הצוות על העובדת ופצעה אותה בידה. לצד ההתמודדות עם מטופלים מורכבים ומשפחות מודאגות, הצוותים הרפואיים צריכים גם לחשוש ממה שעשוי לקרות להם.