"הלם בראשה ולא חדל על אף זעקותיה": אישום נגד תושב באר יעקב שתקף רופאה

יעקב חבא בן ה-30 פנה למרפאה שבעירו בבקשה שימנעו ממנו רכישת ריטלין, בטענה שהתמכר לסם. בהמשך הוא הצטייד בפטיש מתכתי וסכין וחזר למקום, וכשמנהלת המרפאה סירבה לקבלו הוא שלף את כלי התקיפה והכה את האחראית - שנחבלה בראשה ונזקקה לטיפול רפואי

יעקב חבה, החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב

מכת האלימות נגד רופאים: כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד יעקב חבא בן ה-30 מבאר יעקב, בגין חבלה בכוונה מחמירה, לאחר שתקף רופאה המשמשת כמנהלת מרפאת כללית בעיר, ופצע אותה בראשה באורח בינוני.

מכתב האישום עולה כי בשנים האחרונות אובחן הנאשם כמי שפיתח תסמיני התמכרות לריטלין. במהלך תקופה זו, בשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים ממספר קופות חולים שבהן היה הנאשם חבר, מלספק לו מרשמים לריטלין. הם עשו זאת אף לבקשתו, נוכח רצונו להיגמל מריטלין.

למרות האמור, פעל הנאשם לשם השגת ריטלין בדרכים שונות. בשל הצלחתו לעשות זאת, כעס הנאשם על מנהלת המרפאה בבאר יעקב, שלשיטתו הייתה אמורה למנוע ממנו להשיגו. לפני כשבועיים הצטייד הנאשם בפטיש מתכתי ובסכין, אותם הגניב בתיק גב אשר נשא על גבו, הגיע למרפאה אותה מנהלת הד"ר, התפרץ לחדרה – ומשסירבה לקבלו, הוציא את הפטיש מהתיק והלם בה בראשה בחוזקה מספר פעמים, ולא חדל חרף זעקותיה, ועד שראש הפטיש ניתק ממקל אחיזתו.

הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב
הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלוננת בין היתר חתך שהגיע עד לגולגולת. המתלוננת הובהלה לבית חולים תל השומר, שם הוענק לה טיפול רפואי. בבקשת המעצר עד לתום ההליכים, שהוגש במקביל, ציינה עו"ד ערד, שהגישה את כתב האישום, כי: "חומרת מעשיו של המשיב מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה שהאלימות הופנתה כלפי אשת צוות רפואי, בעת ועל רקע מילוי תפקידה. אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי, האמונים על צרכיו החיוניים של הציבור, יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מותקפים ומוכים על ידי מטופליהם. מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנותו כלפי כלל אנשי הצוות הרפואי, ובפרט כלפי הד"ר".

לנאשם מיוחסות עבירות של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. כזכור, בעקבות האירוע מזכירות ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתה כללית בת יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. העבודה התקיימה במתכונת שבת בלבד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1506222045' autoplay='0' credit='' desc='הרופאה שהותקפה משחזרת: "התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם"' poster='' kid='1_xqi3af5r' duration='']

לאחר האירוע שחזרה הרופאה את התקיפה בריאיון לחדשות 13. "המטופל התפרץ אליי לחדר בזמן שהייתי בשיחת טלפון, אז ביקשתי ממנו לצאת", סיפרה, הוא סירב לצאת ונעלתי מהר את הדלת. פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה, היה לו ביד פטיש ברזל והוא פשוט התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם. יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם".