כלאו, הכו ואיימו: אישום נגד תושבי עכו שהעסיקו אדם בכפייה

כתב אישום הוגש נגד 5 גברים בגילים 31-24 אשר חטפו דר רחוב בן 55 ובמשך שנה הכריחו אותו לעבוד בחוותם בניקיון, ללא תשלום, לפעמים בתמורה לסמים. משסירב להמשיך לעבוד אצלם - כלאו אותו בכלוב, הכניסו לשם כלב אשר תקף אותו - והותירו אותו חבול ומדמם

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד ארבעה תושבי עכו בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה, סחיטה בכוח, כליאת שווא ועוד, המואשמים הם ג'אלב אסואד בן ה-28, אחמד חטיב בן ה-30, גלאל טבראני בן ה-31, חאזם נאסר בן ה-24 וג'יהאד בדוי בן ה-26.

על פי כתב האישום, שאותו הגיש עו"ד ראיד רחאל, המתלונן בן ה-55, דר רחוב, אולץ על ידי הנאשמים במשך שנה, תוך שימוש באמצעי כוח, כפייה והפחדה, לעבוד ללא תמורה כספית בניקיון אורוות הסוסים בחווה השייכת לחלק מהנאשמים, לעתים קיבל מהם המתלונן סמים בתמורה לעבודתו.

בהמשך סירב המתלונן לעבוד אצל הנאשמים, וכתגובה החליט אחד הנאשמים לחטוף את המתלונן בכוח ולכלוא אותו בחווה על מנת לאלץ אותו להמשיך לעבוד בחווה. אחד הנאשמים הגיע למקום שבו נמצא המתלונן, אחז בו והכריח אותו ללכת איתו לחוות הסוסים. שם אחד הנאשמים אמר לאחרים: "הוא לא רוצה לעבוד אצלנו, תשברו לו את הרגליים והוא לא יעבוד אצל אף אחד", והאחרים היכו את המתלונן באגרופים, במעדר, בחפץ שנחזה כאקדח, בטוריה ובבעיטות בכל חלקי גופו.

לאחר מכן הכניסו הנאשמים את המתלונן לכלוב, אחד הנאשמים הכניס כלב לתוך הכלוב ונעל את הדלת. הכלב נשך את המתלונן ברגלו. בשלב מסוים הוציא אחד הנאשמים את הכלב מתוך הכלוב, והותיר את המתלונן כלוא בכלוב. הנאשמים עזבו את החווה והותירו את המתלונן כלוא כשהוא חבול ומדמם.

למחרת הגיע אחד הנאשמים אל החווה, הוציא את המתלונן מתוך הכלוב, הכה אותו באמצעות מקל של מטאטא בגבו, בראשו ובכל חלקי גופו, ודרש מהמתלונן לנקות את החווה. בשל פחדו מפני הנאשמים, המתלונן ניקה את החווה כפי שנדרש. לאחר שהמתלונן סיים לנקות את החווה, פנה אליו אחד הנאשמים ואיים עליו באומרו: "זה התשלום שלך וזה מה שיהיה כשאתה לא תבוא, זה התשלום".

כתוצאה ממעשי הנאשמים וכתוצאה מנשיכת הכלב, נגרמו למתלונן חבלות מדממות בשתי רגליו ובכל חלקי גופו. המתלונן בפחדו מהנאשמים לא פנה לקבלת טיפול רפואי. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים.