קליין: "מילצ'ן ביקש מנתניהו שיכיר בינו ובין קרי - וקיבל את הוויזה"

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן סיפרה כי הוא ביקש שנתניהו יכיר בינו לבין קרי, לשעבר מזכיר המדינה האמריקני, "והוא היה בטוח שיצליח לשכנע אותו לחדש לו את הוויזה - והוא קיבל". על התכשיטים לשרה: "אמר לקנות ב-2,000 דולר – וקניתי". מקורבי נתניהו: "עדות רצופה שקרים"

זמן צפייה: 03:47

עדות המפתח בתיק 1000 - היום השני: הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, העידה היום (רביעי) זה היום השני במסגרת תיק 1000 במשפט נתניהו. במסגרת עדותה, קליין סיפרה כי "ארנון מילצ'ן הוא אזרח ישראלי שמחזיק רק דרכון ישראלי ומתגאה בכך".

לדבריה, "כתוצאה מתוכנית עובדה שבה התראיין על העשייה שלו לטובת מדינת ישראל. הדברים עוררו אי נוחות בצד האמריקני. זה היה בנובמבר 2013. למחרת שידור הכתבה כבר קיבלנו ריקושטים ממשפחתו של סידני פולק שעבד עם ארנון בתעשיית הקולנוע".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2207061454' autoplay='0' credit='' desc='הדס קליין ביציאה מאולם הדיונים היום' poster='' kid='1_gcyvx1p2' duration='']

"באיזשהו שלב רון דרמר, שהיה שגריר ישראל בוושינגטון, הודיע שיאריכו לו את הויזה בשנה ואז בעוד שנה ורק אחר כך יאריכו לו לטווח ארוך", סיפרה קליין, "לא היה פגוע מארנון. מילצ'ן ביקש שנתניהו יכיר בינו לבין ג'ון קרי והוא היה בטוח שהוא יצליח לשכנע אותו. באיזשהו שלב נתניהו התקשר ואמר לארנון שהוא שמח שהוא מארח אותו לליל הסדר ושהוא יוישב אותו לידו ושהוא ינסה לסדר את הדברים. ארנון לא הסכים לא עשה את זה".

"יום אחד אני מקבלת טלפון ואני עונה, ג'ון קרי בעצמו מתקשר אלי. אמרתי לו אני אעבי אותו, הוא אמר אין צורך שהוא ער שיתקשר אלי. ארנון התיידד איתו מאוד וקיבל את הנייד שלו. אני כתבתי בשבילו את האס.אמ.אסים, הם גם נפגשו. ג'ון אמר לו שיגיע לניו יורק ואז באזשהו שלב, אוגוסט 2014 ארנון קיבל את הויזה המיוחלת ל-10 שנים".

בנימין נתניהו וג'ון קרי | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

מוקדם יותר קליין חשפה את המודעות של בנימין נתניהו לכך שרעייתו שרה קיבלה שמפניות: "הוא אמר לי לתת לשרה מה שהיא רוצה. שרה אמרה לי שהם בדקו עם הייעוץ המשפטי. נתניהו היה אומר לנו לדבר עם נהג מסוים שיעמיסו את השמפניות". על תקופת החקירות אמרה: "פחדנו מאוד. היינו על חבל דק. לא שלחתי לשרה מתנה ליום הולדת. ארנון אמר לי: 'לא יודעת מה עשית לה אבל היא מקללת אותך. מאוד'". היא סיפרה גם כי למרות החקירות, היא המשיכה לבקש שמפניות. "ארנון אמר לי ששרה מתנהלת כאחרונת העבריינים".

על אחד מימי ההולדת של שרה נתניהו סיפרה קליין: "זה היה בנומבר, לא בטוחה בשנה. שרה ביקשה תכשיט. אמרה שאיבדה בעבר תכשיט דומה. אמרה שהיא רוצה מתנה ליום הולדת ואמרה לי שהיא רוצה שארנון יקנה. רצתה שרשרת וטבעת יפה. שרטטה לי את גודל האצבע שלה ואמרה לי איזה אבנים היא רוצה בשרשרת מחנות אגס ותמר בנוה צדק. ארנון אמר לי 'חכי ואל תמהרי'. היא גם פנתה לארנון וביקשה ממנו".

הדס קליין לצד המאבטח ביום העדות השני
הדס קליין לצד המאבטח ביום העדות השני | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

קליין המשיכה בעדות בנושא זה: "הוא אמר לי לחכות עוד קצת. פנתה אליי בצורה בוטה ואמרה לי שראש הממשלה אמר לה שאני מביישת ומבזה אותה ואמרה לי שהיא לא רוצה יותר כלום. אמרתי לה שזה לא כסף שלי ושתפנה לארנון, וארנון אמר לה שהוא מבקש שנתניהו עצמו יגיד לו ואז הוא יקנה. היינו בטוחים שהיא לא תגיד לנתניהו. עברו חודשים ובאחד הימים שרה הגיעה לארנון. למחרת שרה שאלה אם אני יכולה להגיע אליה לקיסריה. הגעתי והיא לא הייתה".

"אחר כך היא הגיעה ואמרה לי שהיא מבקשת שאסע מפה לבית ינאי כי אתמול נתניהו אישר לארנון לרכוש את התכשיטים ויש אור ירוק ממנו. ביקשה שאדבר עם ארנון פנים מול פנים. נסעתי הביתה והתקשרתי לארנון. הוא אמר לי שהיא צודקת ושביבי אישר ושאני אקנה לה ואכן הלכתי ורכשתי טבעת ושרשרת. הוא אמר לי לקנות סביב 2,000 דולר ואכן קניתי. זה סיפור התכשיט".

בנימין נתניהו ושרה נתניהו
יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

בעדותה אתמול סיפרה כיצד מתנות היא הדרך להתחבב על ידי בני הזוג נתניהו: "מילצ'ן הסביר לפאקר שככה דברים מתנהלים. שהם (בני הזוג נתניהו) אוהבים שמפניות וסיגרים, שאי אפשר להגיע בידיים ריקות. אם תגיע בידיים ריקות, יותר לא תוכל להגיע".

במהלך עדותה בכתה קליין ואמרה: "שש שנים אני נושאת בעול הזה. אני אדם ישר והגון. הצוות הקודם שלי (הכוונה לעו"ד בעז בן צור המייצג כעת את נתניהו - א"ג) אמרו לי שאחרי שאחרי העדות שלי, יעיפו אותנו הביתה. באתי באומץ לב ואמרתי את הדברים שלי. ראיתי מה הגברת נתניהו אמרה עליי - שיונתן ואני גנבנו ביחד. לשמחתי אני רגועה. מאוד נפגעתי. לא יודעת מה יילד יום.

"יום אחד ארנון התקשר אליי מבלפור ואמר לי שנתתי לנתניהו את סוג הסיגר הלא נכון ושנתניהו כועס", סיפרה קליין. "כשנסעתי לימים לקובה לא הפסקתי לחפש את סוג הסיגר שנתניהו רצה ולא מצאתי. אמרתי לבני הזוג נתניהו שאני נוסעת והוא אמר לי לחפש את אותו סוג. ולא מצאתי. כשחזרתי, נסעתי לשבעה של מאיר דגן, מר נתניהו התקשר אליי לשאול אותי אם מצאתי ואמרתי לו שלא. אי אפשר שלא להביא להם מתנות לבלפור. חטפתי על זה שלא הבאתי את הסיגר הנכון".

לקראת סוף היום הראשון לעדותה של קליין החל התובע להציג חשבוניות על משקאות אלכוהוליים שקיבלו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וראייתו שרה, וקליין הסבירה: "ארנון התלונן, אז אחד הספקים אמר 'קיבלתי שמפניה ורודה', שאלתי את ארנון 'רוצה שנזמין?' אז ארנון אמר: 'כן. ננסה. זה חצי מחיר מהשמפניה הרגילה. אמר למה לא? נקנה אולי זה יעבור'. הזמנו ושלחנו שישייה לגברת נתניהו, וארנון צלצל אליי אח"כ ואמר: 'לא לא שרה לא אוהבת זה נחמד אבל לא מה שהיא רוצה'".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0507222015' autoplay='0' credit='' desc='סיכום היום הראשון לעדות הדס קליין' poster='' kid='1_ka9bh12r' duration='']

מקורבי נתניהו מסרו בתגובה על עדותה של קליין: "עדותה של הדס קליין רצופה שקרים בוטים וסתירות שיופרכו על-ידי פרקליטי ראש הממשלה לשעבר נתניהו בחקירה הנגדית בשבוע הבא. האבסורד בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו על קבלת סיגרים מחבר שקנה אותם מכספו הפרטי , לעומת ההתעלמות מעשרות המיליונים של כספי משלם המיסים שהושקעו בביתו הפרטי של בנט ומאות אלפי השקלים שקיבלה ליהי לפיד בסיוע כספי עמותה שנתמכת בכספי ציבור- זועק לשמיים".