10 חודשי מאסר לחוקר משטרתי שניצל מינית חמש נשים בזנות

השוטר, שהורשע בגין 4 אישומי הפרת אמונים והשמדת ראייה, השתמש לרעה בקשר שניהל מתוקף תפקידו עם שוהות במקלט שהוכרו כקורבנות סחר בבני אדם, וקיים קשרים מיניים - "תוך ניצול פערי כוחות"

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) עשרה חודשי מאסר בפועל וכן קנס על חוקר לשעבר בימ"ר תל אביב, שהורשע בגין ארבעה אישומים של הפרת אמונים והשמדת ראייה. בדברי בית המשפט נכתב כי "הוא שם עצמו בניגוד עניינים מהותי בין תפקידו וחובותיו במשטרת ישראל, לבין סיפוקו האישי וצרכיו". זאת, בעקבות קשר שניהל עם חמש נשים, חלקן נשים בזנות, ששהו במקלט והוכרו כקורבנות סחר בבני אדם.

בית המשפט קבע כי "מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה קשה באמון הציבור במשטרה, שעה שמי שאמון על האינטרס הציבורי מכניס עצמו לניגוד עניינים חריף, כאשר הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על פני האינטרס הציבורי אותו הוא משרת".

על פי פסק הדין, השוטר, שפוטר מהמשטרה בעקבות החקירה בעניינו, היה מגיע למקלט בו שהו נשים המוכרות כקורבנות סחר בבני אדם, חלקן נשים בזנות, והיה עמן בקשר רציף מתוקף תפקידו. הוא היה עבורן כתובת בכל דבר ועניין. כתוצאה מכך, נוצרה קירבה ותלות בין הנשים לבינו. במסגרת הסדר טיעון, הודה החוקר לשעבר והורשע בניצול הקשר שנוצר בינו לבין הנשים כדי לקיים, כאמור, קשרים מיניים עם חמש נשים. לצורך ניהול הקשרים עם הנשים, הוא רכש קו טלפון נוסף בנוסף למכשיר הסלולרי שהיה כבר ברשותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אישום: במסגרת תפקידו – חוקר משטרתי ניצל מינית נשים

אסון המעלית בת"א: המשטרה תזמן את קבלן הבניין וחברת המעליות

"המקור": כך התנהלה חקירת המשטרה בפרשת ההתעללות בילדים בי-ם

שלט המחלקה לחקירות שוטרים
שלט המחלקה לחקירות שוטרים | צילום: חדשות 10

כמו כן, גם כן על מנת להסתיר את הקשר בינו לבין הנשים, הוא מחק משני מהטלפונים את ההתכתבויות בינו לבין הנשים, וכן הנחה חלק מהנשים למחוק את הדברים ולא לספר לאיש על הקשר ביניהם. בעקבות החקירה הוא פוטר מהמשטרה.

עו"ד עדי וולנרמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, התייחסה לגזר הדין ואמרה: "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וגזר על הנאשם עונש מאסר בפועל בגין עבירות שביצע תוך ניצול פערי כוחות משמעותיים, ותוך ניצול נסיבותיהן האישיות של נשים בזנות. החוקר לשעבר ניצל את כוחו ומעמדו ובמקום לסייע להן ולתמוך בהן בעת ששהו במקלט, הוא ניצל את האמון שנתנו בו וקיים קשרים מיניים במשך מספר חודשים עם חמש נשים – המוכרות כקורבנות לסחר בבני אדם, אשר אינן דוברות השפה העברית ואינן בעלות אשרת שהייה. גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם ויש לקוות כי יהווה תמרור אזהרה מפני ניצול לרעה של כוח וסמכות".