בשל כתובות על תיבת הדואר: שופט העליון פוגלמן התלונן במשטרה

פרסום ראשון: יממה לאחר שענת ברון קיבלה איומים על חייה, עוזי פוגלמן הגיש תלונה לאחר שאלמונים פיזרו בפתח ביתו מדבקות עם הכיתוב "דם יהודי אינו הפקר". המשטרה חושדת שיש קשר בין המקרים

זמן צפייה: 05:52

פרסום ראשון: שופט העליון עוזי פוגלמן הגיש היום (שני) תלונה במשטרה על כך שאלמונים פיזרו מדבקות על תיבת הדואר שלו שעליהן נכתב "דם יהודי אינו הפקר". בהמשך, בית המשפט אישר את הפרסום והבהיר כי הגיש את התלונה בשל איום על פוגלמן. זאת, כזכור, יממה לאחר ששופטת העליון ענת ברון הגישה תלונה בשל איומים על חייה, כפי שפורסם בחדשות 13.

יחידת להב 433 חוקרת את המקרה. החוקרים חושדים שיש קשר בין האירועים. פוגלמן וברון, כזכור, היו השופטים שקיבלו יחד את העתירה נגד הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק.

לעוד כתבות בנושא:

פרסום ראשון: שופטת העליון ענת ברון קיבלה מכתב איום נוסף

נתניהו בתגובה לאיומים על השופטת ברון: "יש לגלות אפס סבלנות"

שופטת עליון קיבלה מכתב איום: "צפי לעונש"; אבטחה הוצמדה לה

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן
שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן | צילום: אתר הרשות השופטת

אמש, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי ברון קיבלה בשעות הערב מכתב איומים נוסף. זאת, לאחר פרסום דבר חקירת המשטרה בעניין המכתב הראשון שקיבלה. בתום הערכת מצב הוחלט להעביר את החקירה ללהב 433, בשל חומרת המקרה, ולשופטת הוצמדה אבטחה.

ההערכה במשטרה היא שהאיומים מגיעים על רקע תיק שניהלה, בעל פרופיל ציבורי-לאומי-ביטחוני, וככל הנראה לא מדובר בעבריין או בתיק פלילי שנוהל בשנים האחרונות על ידה.

שופטת העליון ענת ברון
שופטת העליון ענת ברון | צילום: לע''מ

גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים שמדובר באיום לרצח - וכך מתייחסים לפרשה. במכתב הראשון שקיבלה השופטת נרמז על בנה של השופטת, שנרצח בפיגוע במייק'ס פלייס בתל אביב ב-2003, ונכתב בין היתר: "שילמת בעבר מחירים".

בשיחות סגורות גורמים משפטיים אומרים שמי שאחראי - בין אם בשתיקה, באמירה או במעשה כלפי התביעה הכללית או בית המשפט - הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם בכיר במערכת המשפטית אמר לחדשות 13: "נתניהו הכריז מלחמה על השופטים ועל התביעה הכללית. הוא החליט שהוא משחרר כל רסן. אם מישהו ייפגע פה זו תהיה אחריות שלו. אולי לא אחריות פלילית, אבל בוודאי אחריות מוסרית".