אישום נגד הנהג שדרס את הישראלים בבריטניה: "היה תחת השפעת סמים"

הנהג, ניטש ביסנדרי מואשם כי נהג תחת השפעת סמים כשדרס למוות את נגה סלע ואביה יורם הירשפלד ביום רביעי – ולאחר מכן הפקיר אותם בזירה. בתאונה נפגעו גם בתה של נגה באורח קשה ובעלה ובנה באורח קל. כמו כן, נעצרו גם גבר בן 58 ואישה בת 55 שסייעו לנהג להימלט מהזירה

זמן צפייה: 00:24

כתב אישום הוגש מוקדם יותר היום (שבת) בבריטניה נגד הנהג שדרס למוות והפקיר את נגה סלע בת ה-30 ואביה יורם הירשפלד בן ה-80, תושבי הצפון, ביציאתם ממסעדה בעיר רמסגייט שבדרום-מזרח אנגליה ברביעי האחרון.

מחקירת המשטרה עולה כי הנהג, ניטש ביסנדרי, דרס למוות את השניים בתאונת פגע וברח שבה גם נפגעו בתה של נגה באורח קשה, ובעלה ובנה באורח קל. בנוסף לביסנדרי, המשטרה הבריטית עצרה גם גבר בן 58 ואישה בת 55 בחשד שסייעו לנהג להימלט מהזירה.

נגה סלע הייתה פיזיקאית והיא התגוררה בשלוש השנים האחרונות בקיימברידג' שבאנגליה עם בעלה עומר סלע, שעושה שם דוקטורט, וילדיהם. עומר נפצע גם הוא בתאונה, והוא מאושפז בבית חולים במחוז קנט יחד עם בנו בן ה-8. בתו בת ה-5 נפצעה אנושות, והיא מאושפזת בבית חולים אחר בלונדון. אביה של נגה, יורם, שנהרג גם הוא בתאונה, הגיע לביקור משפחתי, והמשפחה יצאה לחופשה באזור החוף.

זירת התאונה ברמסגייט שבאנגליה שבה נהרגו שני ישראלים
זירת התאונה ברמסגייט שבאנגליה שבה נהרגו שני ישראלים

עדי ראייה סיפרו כי בני המשפחה נצפו כשהם יוצאים ממסעדה בעיר. לפי עדויות שונות התנהל דין ודברים בינם לבין אדם אחר במקום, ונבדקת הטענה כי מדובר בתאונה שהתרחשה במכוון. ניטש בן ה-30 מרמסגייט, הנהג אשר נפצע קלות, עזב כאמור את זירת האירוע. ארגון זק"א ומשרד החוץ פעלו כדי לסייע לפצועים ולמשפחות בטיפול ושחרור גופות הנפטרים.

אריאלה ויינברג שוקרון, חברתה הטובה של נגה, שמתגוררת גם היא באנגליה - סיפרה: "היא החברה הראשונה שלי שם, הבנות שלנו בדיוק באותו הגיל. היא ממש כמו המשפחה שלנו, מאוד חלק מהקהילה". חברה נוספת מקיימברידג', סיפרה: "נגה היא אישה באמת מהממת, היה שם נהג אידיוט ששתה, נהג ורצח אותם. קשה לי להאמין שעומר יוכל להישאר כאן אחרי האסון הזה, אבל עד עכשיו לא הצלחנו ליצור איתו קשר".