ראש העיר פ"ת שוחרר למעצר בית - ולא יורחק מהעירייה

רמי גרינברג, שנעצר בחשד לעבירות שוחד ומרמה, שוחרר למעצר בית של שבוע. בית המשפט לא קיבל את בקשת המשטרה להרחיקו מהעירייה לשלושה חודשים. מנכ"ל העירייה שוחרר גם כן למעצר בית והורחק מהעירייה לשלושה שבועות

זמן צפייה: 00:57

בית המשפט שחרר היום (חמישי) לשבעה ימים במעצר בית את רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה, החשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עם זאת, בית המשפט לא קיבל את בקשת המשטרה להרחיק את גרינברג מהעירייה לשלושה חודשים והוא ישוב לעבודתו בתום מעצר הבית.

בנוסף, מנכ"ל העירייה יניב בניטה, שנעצר אף הוא בפרשה, שוחרר למעצר בית גם כן למשך שבוע והורחק מהעיריה למשך שלושה שבועות. רון עומייסי, איש עסקים החשוד במתן שוחד בפרשה, שוחרר גם הוא למעצר בית של שבוע. סנגורו של עומייסי, עו"ד אלון וולקוביצקי, מסר: "מבחינת יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) הלקוח שלי הוא אדם מאד מאד בעייתי, הוא אינו מוכן להודות בפשעים שלא ביצע".

עו''ד אלון וולקוביצקי
עו''ד אלון וולקוביצקי

במשטרה ביצעו השבוע כמה עימותים בין החשודים, במטרה להבין כיצד פעלה השיטה. מהחקירה עלה כי בניטה היה אחראי בין היתר על הקמפיין, וסעדון תרם בפרסומות עבור הקמפיין - אבל קיבל בתרומה לכך את הכסף הזה בתוספת של 20 אחוזים. במשטרה ניסו להבין כיצד הגיע הכסף, וסעדון טען שקיבל אותו עם תוספת, כי הוא יודע להשיג שטחי פרסום זולים. בניטה בעצמו אומר שהכל נעשה כחוק.

אתמול היה אמור להיערך עימות בין גרינברג לבניטה, אך הוא בוטל ברגע האחרון כשהחוקרים הבינו שהשניים לא יפילו את האחריות אחד על השני.

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג | צילום: רועי אלימה, פלאש 90

ראש העיר גרינברג נחקר במשטרה בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת יותר משלוש שנים, כאשר כבר בשנת 2019 נאספו חומרים על גרינברג ואנשיו, בוצעו מעקבים של בלשים אחרי חלק מהדמויות ואף בוצעו האזנות סתר שהושמעו לחשודים.

גרינברג חשוד כי לקח שוחד במהלך קמפיין הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018. הוא נעצר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם מנכ"ל העירייה יניב בניטה, איש העסקים רון עומייסי ואיש העסקים משה סעדון, המעורבים לפי החשד בביצוע עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

בחודש שעבר, גרינברג עוכב לחקירה נוספת יחד עם שלושה ממקורביו בחשד לעבירות של מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה וקשירת קשר לביצוע פשע. הארבעה עוכבו לחקירה ביאח"ה בלהב 433 בעקבות תלונה שהוגשה נגדו לפני כשנה ובמסגרתה נטען כי גרינברג דרש לפטר את מתנגדיו או את בני משפחתם מהעבודה או להרחיקם מתפקיד.