עדות הדס קליין: "מילצ'ן אמר ששרה שאלה אם אהפוך לשולה זקן"

העוזרת האישית של מילצ'ן הגיעה מלווה באבטחה כבדה לאחר התלונה שהגישה בגין הטרדה. היא סיפרה כי שרה נתניהו חששה כי היא "תבגוד" בבני הזוג. בנוסף, סיפרה כי מילצ'ן היה מאחורי הקלעים במינוי יוסי כהן לתפקיד ראש המל"ל ולאחר הסיכום התקשר אליו ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו שאמר לו שזה דבר רע. קודם לכן העידה קליין כי שרה נתניהו איימה שתתאבד בגללה

זמן צפייה: 05:10

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (שני) יום העדות השלישי של הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, במסגרת שלב העדויות בתיק 1000. קליין הגיעה לעדות הבוקר ברקע התלונה שהגישה במשטרה נגד העיתונאי אלי ציפורי בגין הטרדה, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, ולאחר ההחלטה לתגבר סביבה את האבטחה. בשעות הצהריים הסתיימה העדות ומחר תחל החקירה הנגדית. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו צפוי להגיע לדיון.

בין היתר סיפרה קליין כי מילצ'ן אמר לה ששרה נתניהו שאלה אם קליין עשויה להפוך לשולה זקן (להפוך לעדת מדינה נגדם - א"ג). התובע אורי גילדין שאל אם הופעלו עליה לחצים וקליין השיבה: "לא הופעלו עליי שום לחצים. להיפך. הלכתי נגד כל האינטרסים שלי, אבל מבחינתי חוק זה חוק. עשיתי כמיטב יכולתי להגיד את האמת. זה היה סוד גלוי אצלנו. לי היה ברור שזה מה שצריך לעשות. זה לא אומץ לב. עליי לא הופעלו שום לחצים. תמיד אומר את האמת ורק בית המשפט יפסוק".

הדס קליין עם המאבטח בבית המשפט
הדס קליין עם המאבטח בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך העדות היום סיפרה קליין כיצד שרה נתניהו צרחה עליה ואיימה שתתאבד אם לא תעשה כרצונה. קליין גוללה כיצד ביקשה שרה נתניהו מגל גפן, שהיה אב הבית בבית מילצ'ן, לראות את הבעיות בבית בקיסריה.

"כל פעם ששרה היתה מתקשרת אליו הוא היה מעדכן אותי", סיפרה קליין. "היא רצתה שהוא ייפגש עם החשב הכללי של משרד ראש הממשלה ועם מנכ"ל המשרד. המזכירה של שרה התקשרה ושאלה אותי ואמרתי לה שלא תהיה פגישה. התקשרתי לשרה ואמרתי לה שגל לא יוכל להגיע לפגישה. חטפתי בליל של צעקות וצרחות ממנה".

לאחר מכן סיפרה כי קליין כי "היא אמרה לי שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון ואמרתי לה בהחלט. היא התחילה לצרוח עליי שהיא תתאבד ושזה בגללי ושהיא לא מרוויחה כמוני. אחרי שעה-שעתיים התקשר אליי נתניהו עצמו ואמר לי לתת לה מה שהיא מבקשת. "בדקנו עם ייעוץ משפטי וזה מותר לנו. זו לא דירה", כך קליין.

"אחרי כמה חודשים", מספרת עדת המפתח בתיק 1000, קיבלתי טלפון משרה והלכתי אליה. היא ביקשה מגל גפן להגיש הצעת מחיר לאיטום הבריכה שלהם בקיסריה. הוא הגיש 120 אלף שקלים. היא הסבירה לי שמתחת ל-100 אלף שקלים המדינה משלמת".

בני הזוג בנימין ושרה נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בהמשך העידה קליין כי מילצ'ן ביקשה ממנה להיפגש עם נתניהו עצמו לכמה דקות. "ביקשתי ששרה לא תהיה, הוא הסכים. סיפרתי את זה לנתניהו והוא דפק עם היד על השולחן ואמר שזה לא יקרה ולשכוח מזה", סיפרה. "קיבלתי טלפון משרה נתניהו ששאלה אותי למה סיפרתי לבעלה ושלא הבנתי אותה נכון. היא ביקשה שניפגש והגעתי לקיסריה עם סיגרים לנתניהו. שרה פתחה בקבוק שמפניה במקום ושתתה והיא אמרה לי שלא הבנתי אותה נכון. אז ביקשתי שתסביר לי".

למרות התנגדות ההגנה, בית המשפט אישר לקליין להעיד על סוגיית התכשיטים במסגרת השלמת החקירה שבוצעה. בתחילה היא סיפרה על עגילים שעוצבו במיוחד לטובת שרה נתניהו לבקשתה בסטודיו במושב בעמק יזרעאל.

"זו דרך העבודה שלנו. ארנון מספר לי ומבקש שאני אטפל בזה. הוא אמר ששרה פנתה וביקשה תכשיט. הוא דיבר גם עם הבת שלו. הוא אמר לי שהבת שלו, אלינור, תטפל בעניין התכשיט. אלינור הסבירה לאנשי הסטודיו. היא הנחתה אותם. התנאי הוא שיהיה עגיל ללא חורים", סיפרה קליין.

בבית המשפט הראו תכתובות מייל שמהם עלה כי שני העגילים עלו 12.5 אלף שקלים לפני מע"מ. במייל בין קליין לסטודיו נכתב כי רעייתו של מילצ'ן אהבה אותם. "לא רצינו לגלות שמדובר בשרה נתניהו", העידה קליין. "גם היום לא הייתי כותבת את זה. גם כשפתחנו את תא המטען עם השמפניות, לא אמרנו למי קנינו".

על מקרה בפברואר 2016 סיפרה קליין: "שרה נתניהו התקשרה אליי ואמרה שהם נוסעים לוושינגטון ושזה בסמיכות ליום הנישואים שלהם והיא מבקשת משהו יפה. ארנון אמר לי להגיד לפאקר ושהם יחלקו. פאקר אמר שאולי נרכוש תכשיט ב-10,000 דולר. אמרתי שלא. אז ארנון אמר שנקנה משהו בסביבות 5,000 דולר. ואז התקשר אליי העוזר של פאקר ואמר לי שהוא קנה צמיד בסכום של 42,000 דולר. לימים שרה התקשרה אליי וביקשה שאחליף כי זה צמיד רומני". התובע אלון גילדין הציג את החשבונית והראה כי מדובר בצמיד בסכום של 46 אלף דולר ושובצו בו 121 יהלומים.

קליין סיפרה גם כי עו"ד בעז בן צור, שייצג אותה בעבר וכיום מייצג את נתניהו, אמר לה לא לספר. "הוא אמר לי שהמשטרה לא חברים שלי ושלא אספק להם מידע. הוא אמר שלא יבלבלו את המוח. אם לא נשאלים, לא מדברים. לימים החלפתי עו"ד לגיורא אדרת שאמר לי לספר".

ראש המוסד, תמיר פרדו, בדרך לישיבה שבועית בקבינט
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו | צילום: רויטרס

קליין סיפרה בעדותה גם על הנגישות של מילצ'ן לנתניהו. "היו לו המון דברים שהוא רצה לשתף את נתניהו בסד זמנים קצר וברוב המקרים היה מקבל מענה. הרבה פעמים התקשרתי ללשכה ואם היה בכנסת, היו אומרים לי מי איתו והיינו מתקשרים. אמרתי למילצ'ן שיום אחד מישהו לא יאהב את זה ויזכור לך את זה".

לאחר מכן סיפרה קליין על דברים שאמר למילצ'ן ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו בנוגע ליוסי כהן שהחליף אותו במוסד. "יוסי כהן היה מיועד להיות מנכ"ל של אחד המשרדים והוא רצה להיות ראש מל"ל. ארנון הבטיח לו שידבר איתו על המינוי. ביום שישי קיבלתי טלפון מארנון שאמר לי שהוא דיבר עם הזוג נתניהו. 'דברי עם יוסי, ספרי ליוסי מה שרה אומרת', אמר לי מילצ'ן. אחרי שהם סיכמו עם ארנון, פרדו אמר לו: 'עשית דבר רע למדינת ישראל'".