פרסום ראשון: אלי ציפורי ייחקר השבוע בחשד להטרדת הדס קליין

העיתונאי ואיש התקשורת יזומן לחקירה בעקבות הציוץ בו פרסם את תמונת ביתה ואת כתובתה של עדת התביעה בתיק 1000, לאחר שהיועמ"שית בהרב-מיארה אישרה לחקור אותו. כזכור, קליין שלחה מכתב ליועמ"שית במחאה על האיומים וההטרדות שהיא סופגת

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: העיתונאי אלי ציפורי ייחקר השבוע בחשד להטרדת הדס קליין, כך נודע היום (שני) לחדשות 13. כזכור, אמש אישרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לחקור את ציפורי, בעקבות התלונה של קליין על כך שפרסם את תמונת ביתה של קליין ואת כתובתה ברשתות החברתיות.

קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן, המשמשת כעדת התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, התלוננה במשטרה לפני כחודש בעקבות הציוץ של ציפורי, וגורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לחדשות 13: "מדובר בעבירה ברורה של הטרדת עד, זו חציית קו אדום. לא פלא שקליין מרגישה מאוימת ומוטרדת, פרקליט המדינה חייב להורות על חקירתו באזהרה של ציפורי".

הציוץ של אלי ציפורי שהובילה לתלונה של הדס קליין במשטרה
הציוץ של אלי ציפורי שהובילה לתלונה של הדס קליין במשטרה | צילום: לפי סעיף 27א'

בשבוע שעבר שלחה קליין מכתב ליועמ"שית במחאה על האיומים וההטרדות שהיא סופגת. "לא ניתן לעבור לסדר למצב בו אזרחית שכל חטאה בכך שזומנה לעדות כעדת תביעה וממלאת את חובתה האזרחית נתונה למתקפות בוטות ללא הרף", כתבה קליין במכתבה.

"חובתה של המדינה להגן על עדיה ולאפשר לעדה להעיד בחופשיות ללא לחץ וללא מורא", הוסיפה קליין, אשר טוענת כי נושאי הדגל בהטרדות נגדה הם ציפורי, אבי וייס ואבשלום זלינגר, ש"מפרסמים עליה השמצות ושקרים ברשתות החברתיות".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פרקליטו של ציפורי, עו"ד ציון אמיר, אמר אמש על החלטת היועמ"שית: "ההחלטה ניתנה באווירה של הפעלת לחץ תקשורתי כבד ויש להצטער שזו ההחלטה שנתקבלה. ציפורי לא עבר שום עבירה וחקירה זו לא תרתיע אותו מלהמשיך בעשייה העיתונאית שלו".