התחממות היחסים עם טורקיה: ישראל תבקש להסגיר עבריינים

לאחר פגישת הנשיאים הרצוג וארדואן ביקשה המשטרה את הסגרתו לישראל של עבריין מוכר שברח לטורקיה. חשודים רבים מצאו מקלט בטורקיה בשנים האחרונות וכעת המשטרה תעביר רשימת עבריינים שאותם היא מבקשת להסגיר. גם סוכן הדוגמניות ששהה במדינה ועזב - עשוי להיות מוסגר אם ישוב

זמן צפייה: 00:49

פרסום ראשון: ברקע התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, ופגישתם של הנשיאים יצחק הרצוג ורג'פ טאיפ ארדואן לאחרונה, המשטרה תעביר לטורקים רשימת עבריינים לצורך הסגרה - לאחר שעבריין אחד הוסגר כבר השבוע, כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון".

בשנים האחרונות מצאו חשודים ישראלים מקלט באיסטנבול, בשל היעדר שיתוף הפעולה עם המשטרה הטורקית. רגע אחרי ביקור הנשיא בשבוע שעבר שוחחו נציגי משטרת ישראל עם עמיתיהם ודנו בהחייאת שיתוף הפעולה. השבוע נעצר בטורקיה העבריין הנמלט עומרי עודה.

עבריינים נוספים הגיעו לטורקיה בשנים האחרונות, בהם דמויות הקשורות לארגון אבו לטיף, העבריין חזי ראובן ששרד בעבר ניסיון התנקשות, ערן חייא ודמויות נוספות הקשורות לארגונו של מוסלי. בעבר גם סוכן הדומניות שי אביטל שהה בטורקיה בידיעה שהוא מוגן מפני הסגרה, לאחר שנחשף כי עשרות דוגמניות התלוננו נגדו על עבירות מין והוא זומן לחקירה.