הרעלת הטונה: חברת ויליגר תובעת את ארומה ת"א בגין פגיעה בשמה

יצרנית הטונה טוענת כי שמה הטוב הוכתם בשל אמירות מצד בית הקפה, שמטילות את האחריות לזיהום על היצרנית, לאחר ששני בני אדם אושפזו כתוצאה מאכילה במקום • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:23

יצרנית הטונה "ויליגר" שלחה היום (שלישי) מכתב לארומה תל אביב בו נטען כי היא תובעת אותה בשל פגיעה בשמה הטוב, בשל המקרה בו שני בני אדם התאשפזו כתוצאה מאכילה באותו סניף. לטענת יצרנית הטונה, ארומה תל אביב "ניסו להרחיק את האחריות, ולהטילה בין השאר ויליגר", זאת, על אף שבדיקות המעבדה שמשרד הבריאות לקחו מיצרנית הטונה התגלו כתקינות.

"השימוש הרשלני שנעשה על ידכם במוצר הסב וממשיך להסב ליצרנית הטונה נזקים חמורים, כולל פגיעה במכירות ובמוניטין שלה", לשון המכתב, "שרבוב שמה של יצרנית הטונה על ידכם, ללא כל הצדקה ושלא לצורך, גרם וממשיך לגרום לצניחה במכירות הטונה המשווקת על-ידה, ופגיעה בשמה הטוב". עוד נטען כי נגמרים לחברה נזקים כספיים כבדים בשל כך.

כמו כן, ארומה תל אביב התבקשו על ידי ויליגר לפרסם הכחשה לטענות לפיהם יש פגם במוצר.

לכתבות נוספות בנושא >>

משרד הבריאות: בדיקות המעבדה שנלקחו מיצרנית הטונה תקינות

יומיים לאחר סערת ההרעלה: דיווחים על ירידה במכירת מוצרי הטונה

מנהל מחלקה באיכילוב על הרעלת הטונה: "לא מדובר בתופעה חדשה"

שירי פורר
שירי פורר | צילום: חדשות 13

כאמור, משרד הבריאות עדכן ביום שישי כי כל תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהיצרן "ויליגר" יצאו תקינות, וכי מכך ניתן להסיק כי מקור הרמות הגבוהות של ההיסטמין, החומר הגורם לתהליך דלקתי בגוף, מצוי באופן הטיפול בטונה לאחר פתיחתה.

יום לפני כן, פורסם כי מתוצאות ראשוניות של בדיקת המעבדה עולה שמקור ההרעלות, שבעקבותיהם אושפזו שני בני אדם – מקרה עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, הוא כתוצאה מאחסון לקוי של אריזת הטונה בסניף ארומה תל אביב. המשרד מבצע בדיקות מעבדה נוספות, שתוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים.

ממרח הטונה "ויליגר", הגיע מקבוצת "נטו" שבבעלות משפחת עזרא. דודי עזרא, בעלי החברה, שוחח אתמול עם חדשות 13 והאשים את ארומה באחריות לאירועים וטשטוש הבעיה.

מוצר שנלקח לבדיקה
מוצר שנלקח לבדיקה | צילום: דוברות משרד הבריאות

"הבעיה היא בהתנהלות הסניף, לא בטונה 'ויליגר' שלנו", אמר עזרא. "הם כנראה הכינו סלט טונה, השאירו אותו הרבה זמן בחוץ ואחר כך עשו טייק אווי. הבעיה היא בסלט ולא בטונה, המוצר תקין לחלוטין ואין שום בעיה איתו", הוסיף עזרא, והאשים: "'ארומה' מודעים לזה, הם עכשיו עושים יופי של יחסי ציבור אבל הם מודעים לזה. כרגע הם מטשטשים את הבעיה שלהם, זה לא יגיע אלינו".

בשימוע שערך משרד הבריאות לרשת "ארומה תל אביב" אתמול עלה כי הטיפול בטונה לא היה תקין וכי המקרר לא עבד כשורה. "משרד הבריאות צריך לתת הבהרה על הסיפור הזה. מי שלא היה בסדר זה 'ארומה תל אביב', לא הטונה", דרש עזרא. "אנחנו לא מנהלים בתי קפה, אנחנו מוכרים חומרי גלם לכל העולם. אנחנו עושים בדיקות באופן שוטף ואין שום בעיה של היסטמין במוצרים שלנו".