פסיכותרפיסט מהצפון נעצר בחשד שתקף מינית צעיר בו טיפל

ד"ר נחום נוסבאום, תושב קריית אתא בן 65, נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים במטופל מאז שהיה בן 12 ועד הגיעו לגיל 21. בהמשך לכך, המשטרה החרימה את מחשבו ואת הטלפון הנייד. מעצרו הוארך עד יום שישי

אזיקים. אילוסטרציה
אזיקים. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

הותר לפרסום: הפסיכותרפיסט ד"ר נחום נוסבאום, בן 65 מקריית אתא, נעצר בתחילת השבוע בחשד שתקף מינית צעיר שבו טיפל מאז שהיה בן 12 ועד הגיעו לגיל 21, זאת לאחר שהמטופל, כיום בן 30, הגיש בשבוע שעבר תלונה במשטרה. מעצרו של נוסבאום הוארך היום (רביעי) עד ליום שישי. בהמשך לכך, המשטרה ערכה חיפוש בקליניקה שלו והחרימה מחשב וטלפון נייד השייכים לו.

בדיון שהתקיים היום עדכנה המשטרה כי נוסבאום נחשד גם בהחזקת חומר פורנוגרפי שבו מופיעים קטינים. "על פי אופי של חלק מהצילומים ניתן לחשוד כי החשוד ביצע מעשים מגונים גם בנערים נוספים". הסנגורים, עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ', דרשו מהמשטרה לספק ראיות הקושרות אותו לביצוע מעשים מגונים בקטינים נוספים. נציג המשטרה השיב כי מדובר בחשד ראשוני בלבד.

השוטר הציג לשופט תמונות מהטלפון הנייד של המטפל, ובו נראו כ- 14 קטינים, אך לא ידע להשיב לשאלותיו מתי צולמו התמונות והאם מופיעים בהן מטופלים של החשוד. בבקשת המעצר ייחסה המשטרה לנוסבאום חשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 16, מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך והשגחה, ומעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל.

עו''ד אולמן אמרה: "החשוד מכחיש מכל וכל את ביצוע המעשה. אין עילת מעצר. מדובר בחשד לעבירות לכאורה שהיו לפני יותר מתשע שנים. החשוד היה אתמול תחת ידה של המשטרה וכך גם המתלונן. שניהם היו במשטרת זבולון. הם יכלו לעשות עימות בין השניים ולא עשו כלום. אין שום הצדקה להאריך את המעצר לגבי המתלונן. עבר עשור מאז". בהחלטתו להאריך את המעצר כתב השופט כי קיים חשד סביר בתיק.

בדיון שנערך מוקדם יותר השבוע, אמר נציג המשטרה כי "לא מדובר במעשה אחד או שניים, אלא בהרבה מקרים", וטען כי "מאז שהמתלונן מסר את התלונה נוספות ראיות התומכות בגרסתו של הקורבן. החשוד ניצל את כוחו וסמכותו כמטפל נגד ילד שהיה אז בן 12".

עורכת דינו של החשוד אמרה: "מאז הגשת התלונה ועד למעצרו, אם הייתה סכנה מהחשוד היה צריך לעוצרו מייד ולא להמתין. אין הצדקה להארכת מעצרו. ניתן להרחיקו מהקורבן. לא הייתה עילת מסוכנות, לא הייתה שום עילת שיבוש. החשוד עובד 32 שנים בקליניקה, מעולם לא הייתה שום תלונה נגדו. אין לו עבר פלילי".

בהחלטה הראשונה להאריך את מעצר החשוד ציין השופט: "לאחר שבחנתי לעומק את חומר החקירה שקיים בשלב זה, הרי שקיים חשד סביר לכך שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. בנוסף, מלבד התלונה של המתלונן עצמו, ישנן ראיות נוספות שבשלב זה קושרות את החשוד לחלק מהאירועים".