פרשת ההתעללות בפעוטון ברמת גן: 3.5 שנות מאסר נגזרו על הגננת

בית המשפט גזר על לוב קזקביץ' עונש מאסר, לאחר שהורשעה בהתעללות בקטין ושיבוש הליכי משפט. הפרקליטות שוקלת לערער על גזר הדין. "מאבק הבלתי מתפשר למגר את הרעה החולה"

זמן צפייה: 02:04

בית המשפט גזר היום (רביעי) 3.5 שנות מאסר לגננת מרמת גן לובה קזקביץ', שהורשעה בהתעללות בקטין ושיבוש הליכי משפט. הפרקליטות שוקלת לערער על גזר הדין. קזקביץ' הפעילה בביתה פעוטון בשם "גן ומשפחתון לובה" לילדים בגילי 4 חודשים עד 3 שנים, שם הייתה תוקפת ומתעללת בקטינים, במכות, דחיפות, משיכות, צעקות והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות".

לאחר מתן גזר הדין, מסר עו''ד אריאל שור מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהל את התיק: "נוכח חומרת העבירות בהן הורשעה הנאשמת, ביקשה הפרקליטות להשית עליה עונש בן שבע שנות מאסר. בתקופה האחרונה אנו נחשפים למקרי התעללות קשים בגני ילדים על ידי האמונים על שלומם וביטחונם. הגשת כתב האישום וניהול הליך הוכחות בתיק זה, הם חלק מהמאבק הבלתי מתפשר למגר את הרעה החולה".

בכתב האישום שהוביל הלרשעה נכתב כי הגננת "השליטה בגן אווירה של טרור", ואף הייתה "מטיחה את הילדים באופן שגרם להם להיחבט בראשם ובחלקי גוף שונים, מכה אותם בפניהם, גוררת על הרצפה, מושכת בשערותיהם ומושכת את ידיהם בחוזקה".

קזקביץ' הייתה משאירה את הילדים קשורים בכיסאות זמן רב, מכסה את גופם וראשם "בגסות", עוזבת אותם ללא השגחה במשך דקות ארוכות וכן הייתה נוהגת להאכיל תינוקות מאותם כלים "ולא שמרה על רמת היגיינה נאותה".

בניסיון להסתיר את מעשייה, הגננת פנתה לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את הרגעים שבהם תועדו רגעי התקיפה וההתעללות. לאחר מכן, היא החליפה את מערכת ההקלטה בגן ודרשה מהטכנאי לזרוק את המערכת הקודמת שבה תועדה האלימות.