עדות ראש לשכת רה"מ בתיק 2000: נתניהו הקליט את השיחה עם מוזס

פרסום ראשון: ארי הרו סיפר שהפעיל את ההקלטה בטלפון שלו - ורה"מ שם את המכשיר בכיסו. זאת, למרות שהאחרון הכחיש כי הקליט את השיחות • קו ההגנה של מוזס: לא היה שינוי בסיקור לטובת רה"מ

זמן צפייה: 02:39

תיק 2000מי הקליט את שיחות ראש הממשלה בנימין נתניהו והמוציא לאור של "ידיעות אחרונות" נוני מוזס? נתניהו הכחיש בחקירותיו כי הקליט את השיחות, אך הערב (ראשון) נחשף בחדשות 13 כי עד המדינה שהיה ראש לשכתו של נתניהו, ארי הרו, טען שראש הממשלה הקליט בעצמו את אחת משיחות הצעת השוחד לכאורה. לטענת ראש הלשכה לשעבר, בפגישתו השנייה עם מוזס, "נתניהו שם הטלפון שלי אצלו בז'קט".

"אני זוכר שלפני הפגישה פגשתי את שרה וביבי. שרה מאוד כעסה על סיקור כלשהו שהיה על הבן שלהם ב-Ynet, ואמרה לביבי שיילחם בנוני. הוא היה מאוד כעוס וטעון", סיפר הרו. "שרה וביבי אמרו לי מפורשות: אתה לא תהיה בפגישה, תסדר את ההקלטה כדי שאני, ראש ממשלת ישראל, אשים את זה אצלי בכיס. הוא ביקש ממני להכין את ההקלטה כמה דקות לפני שנוני היה אמור להגיע. הפעלתי את ההקלטה. הוא לבש ז'קט ואחרי שהדלקתי הוא שם את זה אצלו בכיס הפנימי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

משפחת גולדין: רה"מ הבטיח – אין הסדרה עם עזה עד להשבת החיילים

נתניהו וליברמן נפגשו: "התמקדו בדרכים להקמת ממשלת אחדות"

ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ
ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה''מ | צילום: חדשות 10

כמו כן, הערב נחשף לראשונה פורסם גם קו ההגנה של נוני מוזס, שחשוד בהצעת השוחד לנתניהו. לדברי גורמים במשרד המשפטים, עורכות הדין של מוזס, נווית נגב ואיריס ניב סבג, דחו את טענת הפרקליטות שלפיה מוזס כבר ביצע פעולות למימוש טובת ההנאה לנתניהו מיד לאחר השיחה הראשונה.

הן טענו שבשיחה השנייה שהוקלטה, נתניהו בא בטענות קשות למוזס על סיקורו בפרק הזמן בין שתי הפגישות, ונתן כדוגמה את הכותרת שפורסמה ב"ידיעות אחרונות", שבה נכתב "נתניהו בזיג-זג". כלומר, לטענתן, לא היה שום שינוי בסיקור לטובת נתניהו.

עניין נוסף שהועלה בשימוע היו יחסי שלדון אדלסון, בעלי "ישראל היום", ונתניהו. לדברי עורכות דינו של מוזס, יש עדויות רבות המעידות על מעורבות נתניהו בסיקורו בחינמון. בשימוע הועלה מספר השיחות העצום בין נתניהו לאדלסון, שנחשפו בחדשות 13.

ארנון (נוני) מוזס
ארנון (נוני) מוזס | צילום: חדשות עשר

באותה עתירה, הפרקליטות טענה שהשיחות בין אדלסון וראש הממשלה חבריות, לא קשורות לעבודתו הממשלתית של נתניהו. אלא שעורכות דינו של מוזס טענו בשימוע כי טענה זו עמדה בסתירה לכתב החשדות שבו נכתב שנתניהו שוחח עם אדלסון בעניין חוק ישראל היום – בכובעו כראש הממשלה ושר התקשורת.

בימים הקרובים אמור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפרסם את החלטתו בפרשות ראש הממשלה, בהן בתיק 2000.