יו"ר הכנסת ינאם לראשונה במצעד הגאווה בי-ם: "אסור לשתוק מול אנשי החושך"

ח"כ מיקי לוי, שהיה מפקד מחוז ירושלים הראשון שאישר את קיום המצעד, ישא דברים במהלך האירוע שיפתח את אירועי חודש הגאווה בישראל. לוי אמר על השתתפותו: "קורא לכל מי שהחופש והשיוויון חשובים לו להגיע". בתוך כך, נעצר צעיר בחשד ששלח איומים ברשתות החברתיות למפיקת מצעד הגאווה בבירה ולגורמים נוספים

זמן צפייה: 01:13

יו"ר הכנסת מיקי לוי ינאם היום (חמישי) לראשונה במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, שיפתח את אירועי חודש הגאווה בישראל, כפי שפורסם הבוקר לראשונה באתר YNET. הקשר של יו"ר הכנסת לוי למצעד התחיל עוד מראשית שנות ה-2000, כשהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה והיה מפקד מחוז ירושלים הראשון שאישר את קיום המצעד והיום כאמור, ישתתף במצעד, 20 שנה אחרי.

לוי אמר על השתתפותו באירוע: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מההסתה הפרועה לרצח, ומדברי הבלע כנגד הקהילה הגאה. הסתה שכבר הובילה בעבר לרצח. אסור לשתוק מול אנשי החושך שמפיצים שנאה ומסיתים לאלימות. כיושב ראש הכנסת שמייצגת את כל הציבור בישראל חשוב לי להתייצב הערב ולומר בקול ברור: להט"בים הם אזרחים שווים במדינת ישראל ומגיע להם לקבל שוויון זכויות מלא. אני קורא לכל מי שהחופש והשוויון חשובים לו, כל מי שמתנגד לשנאה ולחושך, להגיע למצעד היום ולהביע תמיכה. זה חשוב וזה משנה".

בתוך כך, צעיר בן 21 נעצר הלילה בביתו בדרום ירושלים בחשד לאיומים באמצעות הרשת החברתית על מפיקת מצעד הגאווה בעיר וגורמים נוספים, זאת אתמול בבוקר התקבלו במשטרה תלונות אודות חשד לאיומים למספר גורמים, בהם המפיקה, נבחרי ציבור ועוד, באמצעות הרשתות החברתיות. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

בן ה-21 נושא אזרחות אירופית ונמצא בישראל מזה מספר שנים, הוא נלקח לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ויובא היום לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

.מצעד הגאווה בירושלים, 2021
מצעד הגאווה בירושלים, 2021 | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אמש דיווחה המשטרה כי מספר האיומים גדול וישנם לא פחות מ-180 חשודים פוטנציאליים בפגיעה בחוגגים, מתוכם 20 אנשים בעלי פוטנציאל גבוה מאוד לפגוע בצועדים - שיחלו את המצעד בשעות הצהריים. כמו כן, במשטרה נערכים עם כ-2,400 של שוטרים שייפרסו בשטח והערכות המצב יימשכו עד לתחילת האירוע.