אחרי האיומים על האב השכול: אביו ודודו של המחבל עוכבו לחקירה

חוקרי תחנת באר שבע עיכבו לחקירה בחשד לאיומים את עודה אבו ג'ודה, אביו של המחבל שרצח את החייל רון קוקיא לפני 5 שנים. האב וגם הדוד נחקרים לאחר שאמרו לאביו של החייל המנוח: "אנחנו יודעים איפה אתה גר"

זמן צפייה: 01:36

חוקרי תחנת משטרת באר שבע עיכבו הערב (רביעי) לחקירה בחשד לאיומים את אביו ודודו של המחבל שרצח את רון קוקיא ז"ל בפיגוע בערד בשנת 2017. השניים עוכבו לחקירה לאחר שהשמיעו איומים כלפי אביו של קוקיא ז"ל במהלך דיון במשפטו של האב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

עודה אבו ג'ודה, אביו של המחבל, מואשם בהלנת והסעת אמו של המחבל - שוהה בלתי חוקית - לפני ואחרי הפיגוע. במהלך הדיון הוא תקף במילים קשות את בועז, אביו של רון ז"ל: "אנחנו יודעים איפה אתה גר, בוא נצא החוצה. אתם הרוצחים, אתם חרא".

במקום פרצה מהומה, והמאבטחים הרחיקו את האב הנאשם ואת אחיו מהמקום. פעילי "אם תרצו" הגישו תלונה במשטרה על איומים ברצח.

בועז קוקיא מסר בתגובה: "תופעת השב"חים הביאה לפיגועים רצחניים כגון רצח אסתר הורגן הי"ד והפיגועים האחרונים בבני ברק ובתל אביב. אנו קוראים לבתי המשפט להעניש את אב המחבל בחומרה רבה כדי להרתיע מחבלים עתידיים. בתי המשפט חייבים להשתתף במאבק הלאומי נגד הטרור".

החייל רון קוקיא נרצח בערד בזמן שהמתין לאוטובוס בנובמבר 2017. באפריל 2019 גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם, 20 שנות מאסר נוספות ופיצוי בסך 250,000 שקלים על חאלד אבו ג'ודה.