הפסיכולוג החשוד בעבירות מין במטופליו בדרום – נעצר שוב בצפון

ד"ר עידן קוסובסקי, שנחקר לפני כחודש וחצי בעקבות תלונות של מטופלים, חשוד כעת בעבירות דומות שביצע לכאורה במסגרת עבודתו באזור זכרון יעקב. זאת, בשל תלונות נוספות שהוגשו לאחר שנחשף שמו

הפסיכולוג עידן קוסובסקי
הפסיכולוג עידן קוסובסקי | צילום: חדשות 13

בעקבות פרסום תמונתו ופרטיו, נעצר היום (שני) הפסיכולוג עידן קוסובסקי בחשד לביצוע עבירות מין במטופלים קטינים בצפון הארץ. כזכור, בחודש שעבר פורסם לראשונה כי קוסובסקי נעצר - בגין חשדות דומים הנוגעים לעבודתו באזור הדרום בשנות ה-90. לאחר בקשת חדשות 13 הותר לפרסום שמו, והוגשו נגדו כמה תלונות גם באזור הצפון.

החשדות נגד הפסיכולוג שהובילו למעצר הראשון מבוססים על ארבע תלונות של גברים, שהיו קטינים בעת ביצוע המעשים לכאורה, שהחלו על פי החשד בשנות ה-90. לפי אחד המתלוננים, הקשר ביניהם נשמר לאורך שנים, ונותק רק ב-2015, כשהיה בן 30. לדבריו, בין השניים היה מגע מיני מלא.

בחקירתו טען הפסיכולוג כי הייתה בינו לבין אחד המתלוננים "סקרנות מינית", אך זו הייתה בדרגה נמוכה מאוד. המשטרה אישרה את פרסום חדשות 13 ומסרה כי "אנו רואים בחומרה כל חשד לניצול פגיעותם של קטינים".

עוד בחדשות 13:

פסיכולוג ילדים מהצפון נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

דוח: 60% מנפגעי תקיפה מינית ב-2018 קטינים; 83% מהתיקים נסגרו

מורה במוסד תורני בתל אביב הורשע בעבירות מין ב-18 מתלמידיו

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

לפני כשבועיים פרסם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית את הדוח השנתי שממנו עולה כי בשנת 2018 חלה עלייה של 40% במספר הפניות החדשות שהגיעו למרכזי הסיוע ביחס לשנת 2013 - 12,077 פניות לעומת 8,367.

על פי הדוח, ב-89% מהמקרים מדובר בפגיעה בנשים ו-11% מהפניות עסקו בפגיעה בגברים, כש-60% מהם קטינים וקטינות. עוד עולה מן הנתונים ש-29% מהתקיפות נעשו על-ידי בני משפחה של הנפגעים ו-8% נוספים נפגעו בידי בני זוג בעבר או בהווה. 7.2% מהפניות על פגיעה בבני נוער  עסקו  בפגיעה מינית קבוצתית – יותר מכפול מהנתון בקרב בגירים. 60% מכלל הפניות על פגיעה קבוצתית עסקו בפגיעה בנוער – עלייה ביחס לשנים קודמות.

במהלך 2018 נפתחו 6220 תיקי עבירות מין והטרדה מינית, מתוכם 1,166 תיקי אונס. מדובר בעלייה של 12% בתלונות על אונס ביחס לשנת 2017. 83% מתיקי עבירות המין וההטרדה המינית שהגיעו באותה השנה לפרקליטות, נסגרו. ורק ב-17% מהם הוגש כתב אישום. 67% מהתיקים נסגרו בשל חוסר בראיות.

אברהם רוזנפלד, הורשע במעשים מגונים בתלמידיו
אברהם רוזנפלד, הורשע במעשים מגונים בתלמידיו | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר הורשע אברהם רוזנפלד, מורה בן 53 במוסד תורני בתל אביב, בעבירות מין ואלימות חמורה ב-18 תלמידי בית ספר יסודי. בנוסף, הורשע רוזנפלד בהתעללות בבעל חיים, בעקבות מקרה שבו הביא עמו חתול לכיתה, התאכזר בו לעיני התלמידים, ולאחר מכן דחף את החיה מהחלון – אל מותה.

רוזנפלד שימש כמורם ורבם של הקטינים, שבעת המעשים בין 2003 ל-2010 היו תלמידי כיתה ג'. על פי פסק הדין, במספר רב של הזדמנויות, ועל בסיס יומיומי, הפעיל רוזנפלד אלימות פיזית ונפשית בתלמידיו, תוך ניצול התלות שלהם בו. בנוסף, כך על פי הכרעת הדין, תקף את התלמידים מינית באופן יומיומי, ביצע בהם מעשים מגונים וגרם להם לחבלות גופניות ונפשיות. בית המשפט התרשם כי מעשיו אופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה.

בית המשפט הדגיש את חומרת המעשים על רקע מערכת היחסים שבין הנאשם לתלמידיו. "הנאשם נמצא בעמדת כוח, ולילדים אין כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה, האכזרית והנמשכת, וממעשיו המגונים בהם. מצבם של המתלוננים היה רגיש ופגיע אפוא אף יותר, וההתעללות בהם מצדו של הנאשם, עוצמתית אף יותר".