מאסר עולם למחבל שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע בפתח תקווה

העונש נגזר על המחבל חליל דויכאת שרצח את אוחיון באוגוסט 2020 בצומת סגולה בפתח תקווה. דוכיאת, שהחזיק היתר עבודה, הפר את תנאי אישורו ושהה בישראל כמה ימים עד שיצא לבצע את הפיגוע ורצח את אוחיון

שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה
שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) מאסר עולם על חליל דויכאת שרצח את הרב שי אוחיון בפתח תקווה לפני כשנתיים. בנוסף, נגזר עליו לשלם את הפיצוי המקסימלי האפשרי בחוק, בסך 258 אלף שקל, למשפחת הקורבן.

אוחיון, בן 39 במותו, נדקר למוות בצומת סגולה בפתח תקווה באוגוסט 2020, והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אוחיון היה הנרצח הראשון בפיגוע באותה שנה. דויכאת הורשע לאחר שהודה ובכתב האישום תואר כיצד לקח את סכין, בעת שעבד כפועל בניין בפתח תקווה, החליט לבצע פיגוע "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא, ואללה". בהמשך יצא לאזור צומת סגולה, שם הבחין ברב אוחיון. דויכאת שלף את הסכין, דקר את אוחיון שלוש פעמים - ורצח אותו.

מהפרקליטות נמסר כי "יש בגזר הדין שניתן היום מסר. מסר לכל מי שבוחר בדרך הטרור ויידע שבית המשפט לא יעשה עמו חסד. טוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על רוצחו גם עונש מאסר עולם וגם את הפיצוי הכספי המקסימלי בחוק. אין כמובן בשני אלו משום תחושת הקלה, אבל ישנה תקווה שתהיה בכך נחמה ולו הקטנה ביותר עבור משפחת אוחיון. אנחנו שבים ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה".