14 שנות מאסר לתושב רהט שנתפס בדרכו לבצע פיגוע בירושלים

בנובמבר 2020 ואליד אבו מדיעם אמר לאשתו שהוא יוצא לבצע פיגוע בירושלים ונסע מהבית. הוא לא ענה לשיחות ממנה וממשפחתו וכשהגיע לשער שכם נתקל בשני שוטרים שחשדו בו, ערכו חיפוש ומצאו עליו סכין ומברג. בית המשפט המחוזי הרשיע אותו במעשה טרור של ניסיון רצח

בית המשפט בבאר שבע
בית המשפט בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) 14 שנות מאסר על ואליד אבו מדיעם, תושב רהט שהורשע בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח, לאחר שבנובמבר 2020 הגיע לירושלים עם מברג וסכין בכוונה לבצע פיגוע בהר הבית.

לפי האישום, אבו מדיעם צבר כעס רב כלפי אנשי ביטחון יהודים והחליט לפגוע בשוטרים ולמות כשאהיד. הוא אמר לאשתו שהוא יוצא לבצע פיגוע וביקש מחבר שיסיע אותו. אשתו ובני משפחתו התקשרו אליו במהלך הנסיעה, אך הוא לא ענה ואף כתב לאשתו שאם תספר למישהו היא "מגורשת".

המחבל הגיע לשער שכם ונתקל בשוטרים שחשדו בו ושאלו אותו שאלות. הוא נלחץ, התבלבל ובחיפוש שנעשה על גופו נמצא המברג והסכין. הוא נעצר ובבית המשפט טען כי התחרט ולא תכנן לבצע את הפיגוע. בית המשפט דחה את טענותיו והרשיע אותו בכל האישומים.

בהכרעת הדין נכתב כי "הנאשם חשף את כוונתו לבצע פיגוע באופן גלוי וחד משמעי טרם הגעתו לירושלים. בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה, הבהיר כי כוונתו הייתה להרוג חייל או שוטר במסגד אלאקצא. הוכח מעבר לכל ספק סביר כי מעשיו של הנאשם נעשו מתוך מניע לאומני או אידיאולוגי".