19 שנות מאסר לראאד רושרוש – שהורשע בהריגת תהילה נגר

לאחר שנדחה ערעור המשפחה שביקשה לשנות את סעיף האישום מהריגה לרצח, גזר בית המשפט המחוזי בנצרת על העונש במסגרת עסקת הטיעון. מהומה פרצה במקום. "הוא צריך להירקב בכלא עד יום מותו"

זמן צפייה: 01:18

19 שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על ראאד רושרוש, שהורשע בחודש פברואר במסגרת עסקת טיעון בהריגת בת זוגו, תהילה נגר. מהומה פרצה בבית המשפט המחוזי בנצרת עם הישמע כתב האישום, כשאחת הנוכחות במקום קראה: "היזהרו מהרוצח הזה - הוא צריך להירקב בכלא עד יום מותו".

גיסה של תהילה, גלעד אחיטוב, אמר בתגובה לאחר המשפט כי זו "בושה שהוא לא קיבל את מלוא גזר הדין - הוא היה אמור לקבל 20 שנה". נטלי אחיטוב-נגר, אחותה של תהילה, הוסיפה כי "לא מקובל עלינו בשום צורה העונש 19 שנים על רצח בדם קר על ניצול נפש ואכזריות זו בושה. יהיה קורבן נוסף - השופטים לא נתנו את הדין לרצח נשים". אביה, יגאל נגר, לא הגיע לבית המשפט במחאה, לטענתו, על מחדלי החקירה שהיו למשטרה. אמש הוא אמר לחדשות 13 כי "נדרוש נקמה מאלוהים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כשאביה של תהילה נגר דיבר לקבר בתו – והפך לסמל מול עיניי

הפרקליטות: "אין ראייה ישירה המוכיחה שהנאשם רצח את תהילה נגר"

אושר ההסדר: הנאשם ברצח תהילה נגר יורשע בהריגה, מהומה בביהמ"ש

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0915' autoplay='0' credit='' desc='המהומה בבית המשפט המחוזי בנצרת' kid='1_8vyktfu9' duration='30'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0912' autoplay='0' credit='' desc='המהומה בבית המשפט המחוזי בנצרת' kid='1_cr6k59ub' duration='38'']

בחודש יוני דחה בית המשפט את עתירת משפחת נגר נגד הסדר הטיעון עם בן זוגה לשעבר, במסגרתו הופחת האישום נגדו מרצח להריגה. "הגענו עם תקווה אמיתית שיש בידי בג"ץ ומערכת המשפט אפשרות לשנות את הסדר הטיעון, אך גם את הצדק המועט שהיה בהרשעתו של המפלצת ברצח לקחו לנו. הוא היכה וחנק אותה עד לאיבוד הכרה וסחב אותה לאורך החניון החשוך ואז הוא רוצץ גולגולתה עם אבן שפה של 30 ק"ג. אנו לא יכולים להבין אם זו לא הגדרה של רצח, מהו רצח?", נמסר בהודעת המשפחה. "למעשה בכל מיני משחקים טכניים ובירוקרטיים ורשלנות של רשויוית האכיפה והחוק גרמו לכך שהרוצח האכזרי והלא אנושי יורשע בהריגה בלבד".

בפסק הדין בו נומקה ההחלטה הביעו חמלה למשפחת המנוחה: "לבנו עם העותרים. המנוחה נקטפה מהם בדמי ימיה לאחר שנחשפה למעשי התעללות קשים ולאירוע אכזרי שגרם למותה. המסגרת המשפטית מונעת לעתים מהתביעה את האפשרות להוכיח מעבר לספק סביר שהנאשם ביצע מעשה רצח".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0925' autoplay='0' credit='' desc='גיסה של תהילה נגר אחרי הכרעת בית המשפט' kid='1_h0esd70t' duration='56'']

כאמור, בחודש פברואר אישרה פרקליטות המדינה את הסדר הטיעון לראאד רושרוש, הצעיר שהואשם ברצח בת זוגו לשעבר, תהילה נגר, לפני כשנתיים. במסגרת הסדר הטיעון יורשע רושרוש בהריגה, והפרקליטות מבקשת עונש של 20 שנות מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת נגר. הנאשם הודה בעובדות הסדר הטיעון. עורכת דינו, תמי אולמן, טענה כי מחדלי החקירה הם של המשטרה - ולא של הפרקליטות. משפחת נגר הודיעה כי תבדוק את האפשרות מבחינה משפטית לעתור לבג"ץ נגד ההרשעה, בדרישה לפתוח את התיק מחדש.

עם פתיחת הדיון ובמהלכו, פרצה מהומה בבית המשפט, כאשר בני משפחתה של נגר יצאו נגד התובעים והסדר הטיעון. בעקבות המהומה, הוצא רושרוש מהאולם עד לכניסת השופטים, שנכנסו והוצאו כאשר אי הסדר במקום נמשך. בתוך כך, עשרות הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על ההסדר, וכוחות משטרה הגיעו למקום בשל המהומות. לאחר שהחל הדיון הוא הופסק פעם נוספת, כאשר הנוכחים במקום צעקו לעבר הנאשם. אביה של תהילה, יגאל, ביקש להרגיע את הרוחות.

ראיד רושרוש שהורשע בהריגת תהילה נגר ז''ל
ראיד רושרוש שהורשע בהריגת תהילה נגר ז''ל | צילום: חדשות 13