הערעור נדחה: בן הזוג שהרג את תהילה נגר ירצה 19 שנות מאסר

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ראאד רושרוש, שבשל מחדלי חקירה הורשע בנובמבר, במסגרת עסקת טיעון, רק בהריגת זוגתו לפני כשנתיים. "אין עילה להקל בעונש בשל חומרת המעשים והאכזריות"

זמן צפייה: 00:25

שלושה שופטי בית המשפט העליון דחו הבוקר (ראשון) את ערעורו של ראאד רושרוש, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בהריגת בת זוגו תהילה נגר לפני כשנתיים, וקבע כי רושרוש ירצה 19 שנות מאסר.

"עונשו של רושרוש מבטא את חומרת מעשיו, את האכזריות שבה נקט את אובדן חייה של אישה צעירה, ואת החורבן וההרס שהמיט במעשיו על בני משפחתה ואין כל עילה או הצדקה להקל בו", כתבו השופטים. "בקשת משפחת המנוחה כי נחמיר בעונשו של המערער, מובנת. צערם ואסונם עמד לנגד עיני בית המשפט המחוזי כמו גם לנגד עינינו, אולם אין בקשתם בגדר האפשר".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כשאביה של תהילה נגר דיבר לקבר בתו – והפך לסמל מול עיניי

הפרקליטות: "אין ראייה ישירה המוכיחה שהנאשם רצח את תהילה נגר"

אושר ההסדר: הנאשם ברצח תהילה נגר יורשע בהריגה, מהומה בביהמ"ש

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0915' autoplay='0' credit='' desc='המהומה בבית המשפט המחוזי בנצרת' kid='1_8vyktfu9' duration='30'']

כבר בחודש נובמבר, בבית המשפט המחוזי בנצרת, הורשע רושרוש בהריגה. עם הישמע כתב האישום פרצה מהומה באולם, כשאחת הנוכחות במקום קראה: "היזהרו מהרוצח הזה - הוא צריך להירקב בכלא עד יום מותו". אביה של תהילה, יגאל נגר, לא הגיע לבית המשפט במחאה, לטענתו, על מחדלי החקירה שהיו למשטרה.

גיסה של תהילה, גלעד אחיטוב, אמר בתגובה לאחר המשפט כי זו "בושה שהוא לא קיבל את מלוא גזר הדין - הוא היה אמור לקבל 20 שנה". נטלי אחיטוב-נגר, אחותה של תהילה, הוסיפה כי "לא מקובל עלינו בשום צורה העונש 19 שנים על רצח בדם קר על ניצול נפש ואכזריות זו בושה. יהיה קורבן נוסף - השופטים לא נתנו את הדין לרצח נשים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0912' autoplay='0' credit='' desc='המהומה בבית המשפט המחוזי בנצרת' kid='1_cr6k59ub' duration='38'']

בחודש יוני דחה בית המשפט את עתירת משפחת נגר נגד הסדר הטיעון עם בן זוגה לשעבר, במסגרתו הופחת האישום נגדו מרצח להריגה. "הגענו עם תקווה אמיתית שיש בידי בג"ץ ומערכת המשפט אפשרות לשנות את הסדר הטיעון, אך גם את הצדק המועט שהיה בהרשעתו של המפלצת ברצח לקחו לנו".

"הוא היכה וחנק אותה עד לאיבוד הכרה וסחב אותה לאורך החניון החשוך ואז הוא רוצץ גולגולתה עם אבן שפה של 30 ק"ג. אנו לא יכולים להבין אם זו לא הגדרה של רצח, מהו רצח?", נמסר בהודעת המשפחה. "למעשה, בכל מיני משחקים טכניים ובירוקרטיים ורשלנות של רשויוית האכיפה והחוק גרמו לכך שהרוצח האכזרי והלא אנושי יורשע בהריגה בלבד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191121-0925' autoplay='0' credit='' desc='גיסה של תהילה נגר אחרי הכרעת בית המשפט' kid='1_h0esd70t' duration='56'']

בפסק הדין שבו נומקה ההחלטה הביעו חמלה למשפחת המנוחה: "לבנו עם העותרים. המנוחה נקטפה מהם בדמי ימיה לאחר שנחשפה למעשי התעללות קשים ולאירוע אכזרי שגרם למותה. המסגרת המשפטית מונעת לעתים מהתביעה את האפשרות להוכיח מעבר לספק סביר שהנאשם ביצע מעשה רצח".

כאמור, בחודש פברואר אישרה פרקליטות המדינה את הסדר הטיעון לראאד רושרוש, הצעיר שהואשם ברצח בת זוגו לשעבר, תהילה נגר, לפני כשנתיים. במסגרת הסדר הטיעון יורשע רושרוש בהריגה, והפרקליטות ביקשה עונש של 20 שנות מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת נגר.

ראיד רושרוש שהורשע בהריגת תהילה נגר ז''ל
ראיד רושרוש שהורשע בהריגת תהילה נגר ז''ל | צילום: חדשות 13