עדות הנער בפרשת הזנות באפליקציית ההיכרויות: "רציתי אייפון"

בן ה-13, שחגג לא מזמן בר מצווה, העיד במשטרה כי קיבל כמה מאות שקלים בכל פעם ששכב עם גבר שיצר עמו קשר דרך היישומון: "זאת הייתה הדרך להשיג דברים שההורים לא יכולים לתת לי"

זמן צפייה: 02:34

פרשת הזנות בבני נוער שנחשפה היום (רביעי) היא אחת ההצלחות הראשונות של המשטרה בתחום. במשך שנים דובר על זנות קטינים, אבל עד כה לא הצליחו לחשוף איפה התופעה מתרחשת. מדובר באחת הפרשות החמורות שנחשף בזכות מוקד 105 שנועד להגנה על קטינים ברשת, במסגרתה כ-40 נערים בגילי 13-15 הציעו שירותי זנות באפליקציות היכרויות שונות. עד כה נעצרו שלושה גברים בחשד למעורבות בפרשה.

אחד הנערים בפרשה, חגג לא מזמן בר מצווה, וסיפר בעדותו במשטרה כי פנה לזנות בשל מצבה הכלכלי הקשה של משפחתו. "מאוד-מאוד רציתי אייפון 10 אבל לצערי אין לי מספיק כסף", אמר. "שמעתי מחבר שיש גברים שמחפשים לקיים יחסי מין בתשלום".

עוד בחדשות 13:

שלושה נעצרו בחשד שצרכו שירותי מין מקטינים שהכירו באפליקציה

מאמן כדוריד הורשע בביצוע עבירות מין ב-57 קטינות דרך האינטרנט

מורה מהמרכז נעצר בחשד שביצע עבירות מין בתלמיד בן 12

"זה לא הדבר הכי נעים בעולם לקיים יחסי מין עם גבר בן 60, אבל זאת הייתה הדרך שלי להשיג דברים שההורים שלי לא יכולים לתת לי. זה קרה כמה וכמה פעמים, קיבלתי כמה מאות שקלים בכל פעם", הוסיף. "לא נולדתי למשפחה עשירה וגם בתכל'ס אני לא יכול לעבוד בגילי. לכל הילדים בכיתה יש טלפונים מתקדמים – ורציתי גם".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי שלושה חושדים בגירים נעצרו בחשד לביצוע עבירה של צריכת שירותי זנות מקטינים תמורת תשלום וטובות הנאה. מהחקירה עלה כי השלושה פנו לקטינים בגילאי 13-18 באפליקציה להיכרויות למטרת שירותי מין בתמורה לתשלום, וקבעו להיפגש עמם - על אף שבחלק מהמקרים היו מודעים לגילם הצעיר.

משטרת ישראל
משטרת ישראל | צילום: Shutterstock

עוד עלה מהחקירה כי הצדדים קבעו לקיים מפגשים במקומות שונים ובהזדמנויות שונות לאחר הסכמה עם גובה התשלום, וכי המפגשים וההתכתבויות נמשכו גם לאחר שנחשף גיל הקטינים.

מעצר החשודים הוארך מעת לעת כאשר אחד מהם שוחרר בתנאים מגבילים ושניים עדיין במעצר. בימים הקרובים צפויה להסתיים החקירה והחומר יועבר לפרקליטות לצורך המשך הליך פלילי.