חשד לרצח אישה בטייבה: אם לחמישה נורתה למוות

נסרין עבד אל-חפיד ג'בארה בת ה-36 נורתה בעיר, ומותה נקבע לאחר זמן קצר. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה ועצרה כמה שעות אחרי האירוע חשוד במעשה

זמן צפייה: 00:13

חשד לרצח אישה בטייבה: נסרין עבד אל-חפיד ג'בארה, אם לחמישה בת 36, נורתה הבוקר (ראשון) למוות בעיר הסמוכה לכפר סבא. מותה נקבע זמן קצר לאחר הירי. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה ועצרה כמה שעות לאחר האירוע חשוד במעשה. דודה של ג'בארה, עבד אל-סלאם ג'בארה, נרצח לפני שנה בפתח המסגד בעיר.

ח"כ עאידה תומא סלימאן, שהואשמה בקמפיין הליכוד באחריות למקרי הרצח בחברה הערבית, אמרה לאחר הרצח בטייבה: "‏לפחות שישה עולמות נחרבו להם הבוקר. נסרין ג'בארה, אמא לחמישה נורתה למוות ברכבה הבוקר בטייבה. זוהי תזכורת כואבת בשיא הקמפיין לשם מה אנחנו נאבקות. לפני שבוע הסית נתניהו נגדי והאשים אותי באחריות על רציחתן של 45 נשים כשהייתי יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה.
‏הרצח הזה, נתניהו, הוא עוד כתב אישום נגדך על הדמים שנשפכו במשמרת שלך בשל המחדלים והרשלנות הפושעת בטיפול בפשיעה ובאלימות מגדרית."

צוותי מד''א במקום האירוע באעבלין
צוותי מד''א במקום האירוע באעבלין | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בתוך כך, אישה בת 34 נדקרה בדירה בקריית ים, ונפצעה בינוני. שוטרים שהגיע למקום עצרו חשוד במעשה, גבר בן 40, תושב העיר.

לפני כשבועיים נפצעה קשה אישה כבת 30 מדקירה במועצה המקומית אעבלין שבצפון הארץ. צוות מד"א, שהוזעק לבית המגורים שבו נמצאה האישה, פינה אותה לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהיא בהכרה וסובלת מפציעות בגופה.

במשטרה הגיעה לזירת האירוע ופתחה בחקירת נסיבות המקרה, ונבדק החשד כי הרקע לתקרית הוא אלימות במשפחה.

זירת הרצח בפזורה הבדואית
זירת הרצח בפזורה הבדואית | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש מתה שאדיה אבו סריחאן בת ה-33, אמא לשלוש בנות ולתינוק בן חצי שנה מהכפר ביר אל-משאש שבפזורה הבדואית, סמוך לנבטים. היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קריטי תוך פעולות החייאה, לאחר שבעלה הזעיק את מד"א, וטען "חנקו את אשתי". על גופתה נמצאו סימני אלימות.

המשטרה פתחה בחקירה ועצרה ארבעה חשודים במעשה, בני משפחתו של הבעל. בשעות הערב נעצר חשוד חמישי במעורבות במקרה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר באישה שלישית של אותו גבר, אבל ברישומים לא מופיעה כנשואה.