התובעת במשפט החוזר של זדורוב נגד השופטים: "אתם עונים במקומו"

משפטו של מי שהורשע ברצח תאיר ראדה לפני 15 שנה נמשך. במהלך החקירה הנגדית הפרקליטה טענה כי השופטים מכניסים לזדורוב מילים לפה. "היה לי סט שלם של שאלות - הרסתם לי את החקירה הנגדית"

זמן צפייה: 01:32

רצח תאיר ראדה: במסגרת החקירה הנגדית במשפטו החוזר של רומן זדורוב, שנמשך הבוקר (שלישי) כ-15 שנה לאחר שהורשע, נציגת הפרקליטות טענה בבית המשפט המחוזי בנצרת כי השופט קולה והשופט צרפתי מכניסים פעם אחר פעם מילים לפיו של זדורוב. הפרקליטה, מיטל חן רוזנפלד, אמרה לשופטים: "אתם עונים במקומו - הרסתם לי את המשך החקירה הנגדית. כך אין טעם להמשיך. מבקשת הפסקה".

עוד אמרה התובעת לאחר הפסקה בדיונים, בזמן שהציגו את המכנסיים שהפרקליטות טוענת שזדורוב לבש ביום הרצח, כי "היה לי עוד סט שלם של שאלות. עכשיו אני לא יכולה להמשיך איתן, ולכן אעבור לנושא הבא". בהמשך טען זדורוב כי המדובב בתא מעצרו איים עליו, וכשנשאל מדוע לא סיפר על כך קודם לכן השיב כי "מעולם לא שאלו אותי".

Ilebqo
רומן זדורוב ועורכי דינו

בהמשך העימות ‏התובעת שאלה את זדורוב אם הוא מודה שהתנהג בתחכום. ‏השופט צרפתי שאל אם מה שהוא עשה נחשב כתחכום, והתובעת השיבה: "למה אדוני אומר את הדברים לפני שהעד משיב? עכשיו העד יחזור על הדברים שהשופט אמר?". השופט ענה לה כי היא לא תגיד לו מתי להעיר, והיא בתגובה השיבה: "אדוני יכתוב מה שהוא רוצה בהכרעת הדין, אבל למה לענות במקום העד?" והוסיפה: "עכשיו אין טעם, אני מוותרת על השאלה".

התובעת שאלה את זדורוב שאלה והשופט עצר הקרנה של קטע מהחקירה, מה שהוביל לוויכוח קולני נוסף בין השופט לתובעת. ‏בפרקליטות פנו לשופט ושאלו "מדוע לא לתת לעד לענות". בתגובה ענה השופט כי "אני רוצה להיות בטוח לפני שאני מחליט לשלוח אדם למאסר עולם".

כזכור, רק בשבוע שעבר סיפר זדורוב על שחזור הרצח שערך לאחר שהודה, ואמר כי "שאלו אותי איפה היה רצח אמרתי שאני לא יודע. הבנתי שאני חייב לענות על השאלות שלהם, הם נתנו לי רמז לתשובה". עוד אמר, כי "נכנסתי בשחזור לתא השירותים כי ראיתי שיש פתק על הדלת", תיאר זדורוב. "ראיתי שדלת תא מספר 2 הייתה פתוחה והדלת של מספר 1 הייתה סגורה. הבנתי שאני חייב לענות, ככה הבנתי כי אלכס אמר 'אז ככה אמרת הילדה הייתה בתא 2?' וככה הבנתי איפה לעצור".

במהלך עדותו, סיפר כי במהלך שחזור הרצח הוא עשה מה שחשב שמצופה ממנו ונתן תשובות "כדי שיהיה מבסוט מהתשובה שלי", לדבריו. בתגובה, השופטים מתחו ביקורת על המשטרה: "ככה עושים שחזור?". זדורוב סיפר כי בחקירתו הוא לא ידע כיצב לענות לשאלות שנשאל. לדבריו, "ניסיתי לזכור אבל לא ידעתי מה לענות, שיניתי לפי השאלות שלהם. לא ידעתי מה עשה הרוצח לא יכול להסביר להם את התשובה".

גם בנוגע לשיחתו עם המדובב טען זדורוב כי הוא שיקר: "אני שיקרתי למדובב בכל דבר ששאל, קשקשתי, זרמתי איתו בכל דבר שעלה לי לראש, כשהלכתי לשיחזור נתתי את התשובות שרצו, ידעתי שאני סגור בתיק רצח. רציתי את העונש הקל ולא מאסר עולם. חשבתי שיראו בבית משפט שאני שיתפתי פעולה עם המשטרה ואקבל עונש פחות ממאסר עולם".