נעדר נער שהיה אמור להעיד במשפט נגד אחיו בגין רצח אחותם

טהא אל-עמורי מלוד צפה לכאורה באחיו הגדול מוחמד חונק למוות את אחותם נג'לאא - והתבקש למסור עדות במשפט המתנהל. לפני שבוע אבדו עקבותיו, והמשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו

זמן צפייה: 01:33

טהא אל-עמורי בן ה-16 מלוד, האח הצעיר של מוחמד בן ה-30 שלפני כחמישה חודשים הואשם ברצח אחותם נג'לאא, היה אמור להעיד במשפט המתנהל בפרשה - אך מיום שני שעבר אבדו עקבותיו. אל-עמורי נראה לאחרונה ברחוב סטרומה בלוד. גובהו כ-1.78 מטרים, מבנה גופו רזה, שיערו שחור ועיניו חומות. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו.

נג'לאא נרצחה בחודש אפריל וגופתה נמצאה לאחר כמה ימים באזור תל חדיד הסמוך ליער בן שמן. מחקירת המשטרה עלה כי מדובר ברצח שאירע לאחר שהתעורר כעס רב בקרב משפחתה של המנוחה בשל אורח חייה, ובשל העובדה כי בחרה לבלות ימים ארוכים מחוץ לבית המשפחה.

לכתבות נוספות בנושא:

החשד לרצח הצעירה מלוד: בני משפחתה נעצרו בעבר לאחר שתקפו אותה

חשד לרצח: נמצאה גופתה של נעדרת בת 19 מלוד

חשד לרצח: האישה שהותקפה ע"י בנה בלוד מתה מפצעיה

טהא אל-עמורי, בן 16, נעדר
טהא אל-עמורי, בן 16, נעדר | צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, באפריל הגיע מוחמד אל-עמורי בשעות הערב לבית אמו, שם שהו אחותו ואחיו הקטן, והחל לחנוק את אחותו נג'לאא בידיו עד שגרם למותה. לאחר שהרג אותה, לקח את הגופה לרכבו והסיע אותה לשטח פתוח באזור שוהם, שם הניח אותה - כך עלה מחקירת האירוע. עוד עלה מהחקירה כי יום למחרת נטל אל-עמורי מעדר, נסע למקום שבו הניח את הגופה והעביר אותה לבור בשטח הסמוך לתל חדיד, שם טמן אותה וכיסה את גופתה. כשבועיים לאחר מכן מצאה המשטרה את הגופה.

עם מציאת הגופה עצרה המשטרה את שני אחיה של המנוחה, אחותה, גיסתה ואמה. בהדרגה, שוחררו ארבעה מהעצורים - האם, הגיסה, האח הקטן והאחות הגדולה, ומעצרו של מוחמד הוארך עד להגשת כתב האישום.

נג'לאא אל-עמורי
נג'לאא אל-עמורי | צילום: דוברות המשטרה

מספר חודשים לפני שנרצחה, הוזמנה אל-עמורי לתחנת משטרת לוד שם הציעו לה החוקרים הגנה. מיד כשיצאה, ניסו שניים מבני משפחתה שהמתינו לה סמוך לתחנת המשטרה להכניס אותה בכוח לרכבם. שוטרים שהיו באזור זיהו את האירוע ועצרו אותם. נגד השניים הוגש כתב אישום אך הם הורשעו וקיבלו עונשים קלים בלבד ונאסרו למספר חודשים.