"שנאה תהומית": צלבי קרס רוססו על בתי כנסת בבני ברק

בנוסף לסימן הנאצי שרוסס בשני בתי כנסת, פוזרו גם תמונותיה של שירה בנקי, הצעירה שנרצחה במצעד הגאוה ב-2015. המשטרה פתחה בחקירה. ראש הממשלה: "ביזוי קודשי ישראל, לא נעבור על כך בשתיקה"

צלב קרס בני ברק בית כנסת
צלבי קרס שצוירו על חלונות בית הכנסת | צילום: ליכוד בני ברק

המשטרה פתחה אמש (שבת) בחקירה בעקבות ריסוס צלבי קרס על שני בתי כנסת בעיר בני ברק. הריסוס בוצע ככל הנראה במהלך הלילה בין שישי לשבת ובנוסף לצלבי הקרס פוזרו במקום תמונותיה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים ב-2015 על ידי ישי שליסל וכן פוזרו קונדומים.

במשטרה אספו ממצאים מהזירה והחלו בחקירת המקרה. השר לביטחון פנים עמר בר לב כתב הבוקר בטוויטר כי "הוונדליסטים שהשחיתו הלילה את בית הכנסת ועוד העזו לטמא את זכרה של שירה בנקי ז״ל, ילדה שהייתה כולה אור, יופי ואהבת האחר - אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאירוע הבוקר בזעזוע ומסר כי "השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה. ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי ז"ל שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות. לא נעבור על כך בשתיקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורוביץ מאיים: "זו ממשלת ימין, בלי תקציבים – לא נישאר"

אתלטיקה, שחייה והתעמלות – מה מצפה לנו ביום השמיני בטוקיו?

לא רואים את הסוף: גל החום הארוך ביותר מתחילת הקיץ

צלב קרס בני ברק בית כנסת
צלבי קרס שצוירו על חלונות בית הכנסת | צילום: ליכוד בני ברק

חבר הכנסת ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה התייחס לאירוע ואמר: "הלב כואב ודאוב מול המראות והתמונות אך אי אפשר שלא לחשוב מהיכן נובעת אותה שנאה תהומית. אין ספק שההסתה של הפוליטיקאים והתקשורת נגד המגזר החרדי מחלחלת לשכבות עמוקות בנפש המתבוללים".

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה
חבר הכנסת ישראל אייכלר | צילום: חדשות 13

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, מסר כי "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע, שמזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש".