בשל חשד ששתלו אקדח ברכבו של בדואי: השוטרים נחקרו במח"ש

לאחר שהוגשה תלונה נגד השוטרים, שבה נטען כי הפלילו צעיר תושב הפזורה הבדואית בהחזקת נשק לא חוקי, הם נחקרו באזהרה. עו"ד שמייצג את אחד החשודים: "הם ראו את האקדח לפני הפעלת המצלמה"

זמן צפייה: 03:33

השוטרים שחשודים כי השתילו אקדח ברכבו של צעיר בדואי בדרום נחקרו היום (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים. לדברי עו"ד איתן להמן, שמייצג את אחד החשודים, השוטרים ראו את האקדח לפני שהפעילו את המצלמה, ולכן נאלצו לעשות את התהליך מהתחלה. לטענתו, "מדובר בטעות בשיקול הדעת". בתום החקירה במח"ש שוחררו השוטרים ללא תנאים מגבילים.

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 התיעוד, שבו נראים השוטרים בזמן שהם מפלילים לכאורה צעיר בן 19 מהפזורה הבדואית שנעצר תחילה בגין דיבור בטלפון תוך כדי נהיגה, אלא שבהמשך השוטרים קבעו כי הצעיר נשא בתוך האוטו כלי ירייה - עוד בטרם התחילו לחפש את הנשק ברכבו.

הצעיר הבדואי, שהיה עצור במשך חודש בכלא לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין אחזקת נשק, נראה בתיעוד כשהוא מדבר עם אחד השוטרים ששואל אותו על האקדח, כשמקביל בצד השני עומד שוטר נוסף שעונה "בתא הכפפות" - וזאת לפני שהשוטרים ביצעו חיפוש ברכב.

בהמשך, השוטרים גילו כי לרכבו של החשוד אין בכלל רישיון, והם החליטו לעצור אותו ובמקביל להשבית את הרכב. מספר שניות לאחר מכן, אחד השוטרים תועד כשהוא מבצע חיפוש בתא הכפפות ומגלה את האקדח המדובר - עליו סיפר השוטר עוד לפני שנעשה החיפוש.

כאשר עורכי הדין של הצעיר ביקשו לשמוע את רשת הקשר של השוטרים, הם נדהמו לגלות שבאופן די נדיר הקלטות רשת הקשר נמחקו לחלוטין. כמו כן, בכתב האישום שהוגש נגד הנהג נכתב: "הנאשם נשא והוביל נשק מסוג אקדח אוטומטי תוצרת בלגיה אשר בכוחו להמית", אלא אז מחליט עורך דינו של החשוד להקשיב לסרטוני המעצר כפי שתועדו על ידי השוטרים עצמם ושומע את הניסיון לכאורה של השוטרים להפליל אדם חף מפשע.