שופטת עליון קיבלה מכתב איום: "צפי לעונש"; אבטחה הוצמדה לה

פרסום ראשון: ענת ברון, שמכהנת בתפקידה חמש שנים וחצי, קיבלה מכתב איומים אנונימי לביתה בתל אביב. הרשות השופטת: "תוצאה ישירה של הסתה נגד שופטים - הניסיונות להלך אימים לא ירתיעו"

זמן צפייה: 05:52

פרסום ראשון: שופטת בית המשפט העליון ענת ברון הגישה היום (ראשון) תלונה במשטרה בעקבות מכתב איומים אנונימי שהגיע לביתה שבת אביב ובו נכתב "צפי לעונש". "קיבלתי איומים מפורשמים על חיי", אמרה ברון. המשטרה פתחה בחקירה. בעקבות האיומים, הוצמדה אבטחה לברון.

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס לנושא בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם כן לעניין, וטען כי "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חרף העלייה בנדבקים: מהיום ניתן לערוך חתונות עם עד 250 אורחים

הפרקליטות דורשת: 15 חודשי מאסר בפועל למשה איבגי

שופטת עליון קיבלה מכתב איום: "צפי לעונש"; הוגשה תלונה במשטרה

שופטת העליון ענת ברון
שופטת העליון ענת ברון | צילום: לע''מ

ברון, בת 66, מכהנת כשופט בעליון מאז ינואר 2015, והיא צפויה להמשיך בתפקידה שלוש שנים נוספות. היא כיהנה לאחרונה בהרכב המורחב בבג"ץ, שדן בעתירות נגד הטלת המנדט על נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני.

מהרשות השופטת נמסר כי "משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון. העניין מצוי בחקירה ומשכך לא נוכל להוסיף בעת הזו".

"מכתב האיום שנשלח אל ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. נסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא", לשון ההודעה.