אושרה הצעת סער: שימוע פומבי למועמדים לשיפוט בביהמ"ש העליון

הוועדה לבחירת שופטים אישרה את הצעתו של שר המשפטים, לפיה יועברו הריאיונות בשידור חי בטלוויזיה, ובנוסף בחרה הוועדה בשופט עוזי פוגלמן לתפקיד המשנה לנשיאה. השר סער: "המהלך יתרום להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו"

זמן צפייה: 01:40

הוועדה לבחירת שופטים אישרה היום (שני) את הצעתו של שר המשפטים גדעון סער לשימוע פומבי למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון, אשר לפיה יועברו הריאיונות בשידו חי בטלוויזיה. הפומביות תחול על מעמד הריאיונות של המועמדים בפני ועדת המשנה של הוועדה, בה משתתפים בדרך כלל כלל חברי הוועדה, כאשר מדובר בריאיונות למועמדים לבית המשפט העליון.

בנוסף, בחרה הוועדה בשופט עוזי פוגלמן לתפקיד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון. השופט פוגלמן, אשר מכהן בבית המשפט העליון מאז אפריל 2007, יחליף בתפקיד את שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, אשר צפוי לפרוש בסוף חודש אפריל. טרם מינויו לבית המשפט העליון כיהן פוגלמן כשופט במשך 9 שנים, החל מנובמבר 2000, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן
שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן

בפתח הישיבה אמר השר סער: "אני מבקש להודות במיוחד ולבטא את הערכתי לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. את ההצעה אני מביא היום מתוך ראיה משותפת בדבר חשיבות השקיפות. זה לא מובן מאליו. כל מערכת ציבורית צריכה לדעת לעשות שינויים מושכלים. אני משוכנע שהמרכיב הפומבי בהליך הבחירה והשקיפות שלו יתרמו להגברת אמון הציבור בהליך הבחירה לערכאת השיפוט העליונה שלנו".

סער הוסיף: "מעמדו של בית המשפט העליון, העובדה שהכרעותיו מהוות תקדים מחייב למערכת השיפוטית כולה והיקף עיסוקו בנושאים בעלי חשיבות ציבורית מבססים את הצורך במימד פומבי בחלק מהליך הבחירה. במשך שנים רבות פעלתי לקדם שינוי זה. עתה בשלה העת לביצוע המהלך בדרך המלך שהיא באמצעות החלטת הועדה לבחירת שופטים עצמה על פי סמכותה כחוק".