"פיתו את הקורבנות להעביר להם כספים": נעצרו 6 חשודים בהונאת 150 איש

צעירה תושבת עפולה וחשודים נוספים ממספר כפרים בארץ נעצרו בחשד שרימו קשישים, בעלי מוגבלויות ומעוטי יכולת - ואילצו אותם להעביר בין 2,000 ל-300 אלף שקלים תוך שהם מתחזים לנציגים של עסקים וחברות בארץ

אחד החשודים בפרשת ההונאה | צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז צפון עצרו היום (ראשון) שישה אנשים בחשד שהונו יותר מ-150 אזרחים, בסכומים של 2,000 עד 300 אלף שקלים לאדם. בין החשודים נמצאת צעירה תושבת עפולה ותושבי הכפרים נחף, ראמה ובענה שבצפון.

חקירה סמויה נפתחה בנושא בשילוב חוקרים מטעם חברת אשראי, בעקבות תלונות רבות של קורבנות על כך שרימו אותם וגנבו מהם כסף. מהחקירה עלה כי החשודים התחזו לנציגים של עסקים וחברות כגון פון-מרקט, פסגות, אקס פיננסים ומיטב דש, וכך פיתו את הקורבנות להעביר להם כספים לטובת פעילות השקעה או הלוואות, או לצורכי רכישת מכשירי טלפונים ניידים.

אחד מחוקרי המשטרה בדירה בבני ברק ששימשה להונאה | צילום: דוברות המשטרה

על פי חומרי החקירה, החשודים קיבלו במרמה מהקורבנות מעל למיליון שקלים סך הכל, כשבין הקורבנות נמנו קשישים, בעלי מוגבלויות ואנשים במצוקה כלכלית או מעוטי יכולת. המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת של המשטרה, שבמהלכה חשפו החוקרים את זהותם האמיתית של החשודים, שבחלקם שהו בדירת מסתור בבני ברק. כשהגיעה המשטרה למקום, סירבו החשודים לפתוח את הדלת וניסו להיפטר מהטלפונים שלהם - אך הבלשים הצליחו לפרוץ את דלת הדירה.

אחד מחוקרי המשטרה בדירה בבני ברק ששימשה להונאה | צילום: דוברות המשטרה

לא פחות מ-59 אלף שקלים ו-31 אלף דולר במזומן נתפסו לצד כרטיס אשראי החשוד כגנוב, מכשירי טלפון ניידים ומסמכים רבים. אחד העצורים אף חשוד באיומים על חיים אתגר מהתוכנית "יצאת צדיק", בשל תחקיר שעשה על חלק ממעשי ההונאה. מעצרם של החשודים הוארך בתשעה ימים.