חשוד שגנב כמיליון ש"ח מבעל עסק - ומסתובב חופשי: "לא ראינו ממנו שקל"

רהב בר הוא בעלים של סופר בעפולה, שגילה כי חבר ילדותו ומנהל הסופר מטעמו, מעל באמונו ותועד במצלמות האבטחה כשהוא לוקח סחורה השייכת לחנות לביתו ומשלשל לכיסו כספים מהקופה באופן עקבי וקבוע. על אף שהשמטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום - הפרקליטות עדיין ממתינה לשימוע שלא מתקיים כבר שנתיים. "נאלצנו למכור את הסופר בגלל ההפסדים"

זמן צפייה: 00:19

רהב בר, בעלים של סופר-מרקט בעפולה, חווה את הסיוט של כל בעל עסק, כאשר איש אמונו עליו סמך והפקיד בידיו את הכספים והסחורות - מעל בו. לדבריו של בר, האיש אותו מינה לנהל את החנות, גלעד דננברג, גנב ממנו כמיליון שקלים, ובעקבות כך הוא נאלץ למכור את העסק בשל היקף ההפסדים שנגרמו לו.

"כשגלעד הגיע אליי לסופר, ישר אמרתי לו ישר שהוא ינהל את העסק. סמכתי עליו בעיניים עצומות, הוא היה חבר ילדות שלי, למד איתי בשכבה. סמכתי עליו ונתתי בו אמון מלא. הוא היה כמו בן משפחה, אכל ושתה אצלנו", סיפר בר.

כעבור שנה וחצי מאז מינה בר את דננברג לנהל את העסק שלו, הוא שם לב שהעסק היקר לו הפסיק להיות רווחי: "הבנתי שהקופות לא מתרוממות. גם הבנקאי אמר לי שמשהו לא נראה לו הגיוני, אבל לא הבנו למה", סיפר בר, שהעסיק את דננברג במשך ארבע שנים כמנהל הסופר. למרות ההפסדים שנגרמו לו, בר ומשפחתו המשיכו להפעיל את העסק מתוך אמונה שהמצב ישתפר עקב תנועת הלקוחות העקבית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2204041124' autoplay='0' credit='' desc='העימות בין בר רהב לדננברג ' poster='' kid='1_lwwfuc72' duration='24']

זמן קצר לאחר מכן, בר ומשפחתו הבינו שאין מנוס מלהוציא את הסופר למכירה: "קיבלנו החלטה למכור את הסופר, לא היה לי עניין להמשיך להפסיד. מה שהפתיע אותנו זה שכל הרשתות באזור רצו לקחת את הסופר. אמרנו לעצמו שמשהו מוזר - מה הם יודעים שאנחנו? אבל לא חשבנו על גניבה בכלל, זה לא היה הכיוון אפילו".

אלא שאז חלה תפנית, כאשר מזכירתו של בר דרשה לפגוש אותו בדחיפות כדי להראות לו סרטונים בהם נראה לכאורה דננברג גונב כספים מהקופה ומשלשל לכיסו. "היא הראה לי את הסרטונים של הגניבה, איך שהוא (דננברג) מאפס את הקופות, רושם ללקוחות כמו בסופר שכונתי, ולא מדווח על זה", סיפר בר.

עוד תיאר בעל הסופר: "בסוף חודש, דננברג היה מקבל מאותם לקוחות עשרות אלפי שקלים. צפינו בסרטונים שלא נגמרים, ראינו שהוא גונב כמה מאות שקלים בכל יום ואפילו כמה פעמים ביום. אבל למרות זאת, לא הבנו את גודל הגניבה. החלטנו להתחיל לעקוב אחריו דרך מצלמות האבטחה".

לדברי בר, השיטה של דננברג הייתה ברורה לו עוד מההתחלה. "הבנו שהוא מציג את עצמו לעובדים כשותף בסופר, ובעצם כך הוא לקח סחורות בשווי של עשרות אלפי שקלים הביתה כדי למכור אותן בעצמו". שלושה חודשים לאחר גילוי מעשיו של דננברג, החליט בר למזן אותו למשרדו להטיח בו את הטענות להונאה: "הוא הודה והסכים שנערוך אצלו חיפוש, וראינו את הסחורות", סיפר.

עוד הוסיף בר: "בשבתות הוא היה מוציא עגלות עם סחורה מהסופר, כאשר הסחורות היו מגיעים אליו ישירות הביתה. כלומר, משאיות עם סחורה היו מגיעות לביתו הפרטי. לאחר מכן, כשחישבנו את הסכומים והבנו שאותה סחורה שראינו בבית שלו הגיעה לסכומים של ארבעים אלף שקלים, הבנו שזו רמת תחכום מאוד גדולה, ושכנראה מדובר בגניבות בהיקף משמעותי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-part-2204041126' autoplay='0' credit='' desc='דננברג יוצא מהסופר לפי החשד עם סחורה שלקח מהחנות ' poster='' kid='1_publyg4p' duration='14']

נכון להיום, המשטרה העבירה לפרקליטות את התיק עם המלצה לכתב אישום, אלא שבפרקליטות עדיין ממתינים לעשות שימוע לדננברג, כשנתיים אחרי המקרה.

תגובת עורכי דינו של דננברג, רונן מנשה וקובי רון: "הכתבה לוקה בסילופים עובדתיים והמידע שמובא בה שגוי. דננברג מסר את גרסתו לגורמים המוסמכים, ואנחנו משוכנעים שהדברים יתבהרו בקרוב".